Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wereldwijde bio-katoenmarkt met 20 procent naar 5,61 miljard dollar gegroeid

Volgens een rapport van Textile Exchange is de biologische textielindustrie in 2010 met twintig procent gegroeid, tot naar schatting 5,61 miljard dollar.

Uit de resultaten van enquĂȘtes en interviews voor de '2010 Global Market Report on Sustainable Textiles, is de volgende top tien van merken en retailers die biologisch katoen gebruiken bepaald: H&M, C&A, Nike, Inditex (Zara), Adidas, Greensource, Anvil, Target, Disney Consumer Products en Otto Group.

"Consumenten blijven het gebruik van biologisch katoen en andere duurzame vezels. En de merken en retailers zijn continu bezig om hun productlijnen te verduurzamen. Dit door meer van dit soort veilige vezels te gebruiken, en de fabricageprocessen op innovatieve wijze te verbeteren", zegt LaRhea Pepper van Textile Exchange.

Publicatiedatum: