Volgens een rapport van Textile Exchange is de biologische textielindustrie in 2010 met twintig procent gegroeid, tot naar schatting 5,61 miljard dollar.
Uit de resultaten van enquêtes en interviews voor de '2010 Global Market Report on Sustainable Textiles, is de volgende top tien van merken en retailers die biologisch katoen gebruiken bepaald: H&M, C&A, Nike, Inditex (Zara), Adidas, Greensource, Anvil, Target, Disney Consumer Products en Otto Group.
"Consumenten blijven het gebruik van biologisch katoen en andere duurzame vezels. En de merken en retailers zijn continu bezig om hun productlijnen te verduurzamen. Dit door meer van dit soort veilige vezels te gebruiken, en de fabricageprocessen op innovatieve wijze te verbeteren", zegt LaRhea Pepper van Textile Exchange.
Wereldwijde bio-katoenmarkt met 20 procent naar 5,61 miljard dollar gegroeid
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-11-28 Saint Basics gaat stoppen
- 2023-11-27 "Onduurzaam katoen is een keuze, een hele slechte keuze"
- 2023-11-09 "Door actief de markt te benaderen willen we meer bekendheid voor biologisch katoen creëren"
- 2023-11-06 "Yumeko gelooft heilig in de druppel op de gloeiende plaat"
- 2023-11-01 Taylor Swift draagt bio-katoenen trui van Stella McCartney
- 2023-10-31 "We voelen de overtuiging dat dit gaat werken"
- 2023-10-26 Low impact kleding van Iqoniq
- 2023-10-17 Maak kennis met de eerste 'conversiekatoenboer' van Kuyichi
- 2023-10-12 Hoe Kuyichi een biologische katoenrevolutie start met Cotton in Conversion
- 2023-10-03 Tiende editie Dutch Sustainable Fashion Week: 5-11 oktober
- 2023-09-15 Organic Cotton Accelerator verheugd over vooruitgang Pakistan
- 2023-09-01 Essenza Home lanceert in het najaar een nieuw beddengoed-label
- 2023-07-20 S.Oliver Group helpt bijna 400 boeren in India om biologisch katoen te telen
- 2023-07-10 Steeds meer consumenten kiezen voor Fairtrade producten, verkoop stijgt met 6%
- 2023-06-16 Nieuwe keukentextielsets van bio-katoen
- 2023-06-08 "Voor ons was het een no-brainer om iets te doen met bio-katoen"