De oud-minister van buitenlandse zaken in Duitsland Joschka Fischer zet zich in voor een duurzame campagne in supermarkten. Hij is momenteel consultant voor Rewe (onder andere Penny en toom). "De wereldwijde uitdagingen, zoals bevolkingsgroei en klimaatverandering vragen om een duurzamere aanpak."
Retailgigant Rewe wil haar assortiment meer en meer verruimen met milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde producten. Meer biologische in de supermarkt. Waarom dat nuttig is wordt vanaf aanstaande zaterdag vertelt in de duurzaamheidsweek 'Hallo Erde!'.
In 6100 van de meer dan 11.000 landelijke supermarkten worden 100 'groene' producten met maximaal twintig procent in prijs verlaagd. Ook zal er tien procent korting gegeven worden op de biologische producten van private labels. Tevens zal er achtergrondinformatie gegeven worden over de vervaardiging van de producten.
En bij 'Rewe' en 'toom Verbrauchermarkt' kunnen klanten zaterdag touwtjespringen voor het goede doel. Wanneer zij een minuut lang touwtjespringen, wordt 50 eurocent gedoneerd aan 'Ein Herz für Kinder'. Bij 'Penny' kunnen kinderen zelfgemaakte schilderijen inleveren, daarvoor gaat 1 euro naar het goede doel.
Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid
- Sales Manager / Trader
- In- Verkoper Tuinplanten
- Aardbei-veredelaar
- Inkoper / Verkoper BIO groente en fruit
- New business manager
- Internationale Senior Retail Account Manager
- Mango trader
- Commercieel medewerker binnendienst
- Vestigingsmanager / Arbeidsmanager
Duurzaamheidsweek 'Hallo Erde'
Eco-offensief bij Duitse retailgigant Rewe
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken
- 2023-08-22 Crisp gaat in België in het rood