Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Duurzaamheidsweek 'Hallo Erde'

Eco-offensief bij Duitse retailgigant Rewe

De oud-minister van buitenlandse zaken in Duitsland Joschka Fischer zet zich in voor een duurzame campagne in supermarkten. Hij is momenteel consultant voor Rewe (onder andere Penny en toom). "De wereldwijde uitdagingen, zoals bevolkingsgroei en klimaatverandering vragen om een duurzamere aanpak."

Retailgigant Rewe wil haar assortiment meer en meer verruimen met milieuvriendelijke en sociaal verantwoorde producten. Meer biologische in de supermarkt. Waarom dat nuttig is wordt vanaf aanstaande zaterdag vertelt in de duurzaamheidsweek 'Hallo Erde!'.

In 6100 van de meer dan 11.000 landelijke supermarkten worden 100 'groene' producten met maximaal twintig procent in prijs verlaagd. Ook zal er tien procent korting gegeven worden op de biologische producten van private labels. Tevens zal er achtergrondinformatie gegeven worden over de vervaardiging van de producten.

En bij 'Rewe' en 'toom Verbrauchermarkt' kunnen klanten zaterdag touwtjespringen voor het goede doel. Wanneer zij een minuut lang touwtjespringen, wordt 50 eurocent gedoneerd aan 'Ein Herz für Kinder'. Bij 'Penny' kunnen kinderen zelfgemaakte schilderijen inleveren, daarvoor gaat 1 euro naar het goede doel.

Publicatiedatum: