In de Duitse natuurvoedingswinkels vindt momenteel een generatiewisseling plaats. Na twintig of dertig jaar in de natuurvoeding gewerkt te hebben, beginnen veel eigenaren eraan te denken om hun winkel over te dragen aan een geschikte opvolger. Het is van essentieel om je hier als winkelier goed en op tijd over na te denken.
Voor een succesvolle overdracht zijn een aantal zaken van belang, die zowel voor de ondernemer als voor de opvolger echte uitdagingen vormen. De eigenaar moet zich bezig houden met de volgende vragen: Hoe zal ik de overname in het geheel gaan aanpakken? Welke prijs kan/zal ik vragen? Hoe kan ik zelf een opvolger vinden? En hoe verloopt de overdracht en de opvolging in de de praktijk?
De bedrijfsadviseur Klaus Braun (Kommunikationsberatung Klaus Braun) en Ernst Härter (Ernst Härter Moderation & Seminaire) bieden seminars aan die specifiek gericht zijn op bedrijfsopvolging in de natuurvoedingshandel. Tijdens de seminars worden concrete vragen over de bedrijfsoverdracht behandeld. Het volgende seminar vindt plaats op 8 en 9 november 2011 in Wiesenhaus/Loheland.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Generatiewisseling in natuurvoedingsbranche
Duitsland: Seminars over bedrijfsoverdracht van natuurvoedingswinkels
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten
- 2022-04-20 Biologisch keurmerk laat sterke groei zien over 2021
- 2022-04-15 Carrefour past blockchaintechnologie toe op AGF-producten van het bio-huismerk