Vierde editie bio-offensive: bekijkt marktkansen voor nieuwkomers

De groei van de biologische markt in Duitsland zet door. Op dit moment worden nog veel producten uit het buitenland geïmporteerd, maar die kunnen vervangen worden door lokaal geproduceerde producten. Dit is in overeenstemming met de vraag van consumenten naar voedsel uit te regio en biedt tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor Duitse boeren.

Het bio-offensive 2010 was een doorslaand succes; meer dan 250 bedrijven lieten hun marktpotentieel bekijken. Ook nu kunnen verwerkings- en handelsbedrijven zich hiervoor inschrijven. Dit kan tot 25 september 2011.

De generatiewisseling op de boerderij kan bijvoorbeeld een goede gelegenheid zijn om andere markten dan voorheen aan te boren. Knelpunten zijn beveiligde koopovereenkomsten en hogere afzetprijzen. Daarnaast zijn veel boeren er niet zeker van of biologisch inderdaad een goed alternatief is voor hun bedrijf.

Dankzij het bio-offensive krijgt de ondernemer in beeld of het voor hem nut heeft om voor de biologische werkwijze te kiezen. Het offensief zorgt er ook voor dat verwerkers en handelaren al voordat het bedrijf omschakelt, met elkaar in contact komen.

Deelname aan de controle is gratis. Geïnteresseerde boeren en verwerkers kunnen meer informatie vinden op www.bio-offensive.de. Daar is ook een inschrijfformulier te vinden.

Bio-offensive 2011 is een samenwerking tussen de 'Stiftung Ökologie & Landbau (SÖL)' en het 'Verband der Landwirtschaftskammern (VLK)'. Het initiatief wordt belegeid door het 'Deutschen Bauernverband' en het 'Ministerium für Ernährung, Landwirtschaft und Verbraucherschutz'.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven