Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Eco Couture brengt nieuwe collectie naar Pret-a-Porter Paris

Maria Neves, de ontwerpster achter Eco Couture, droeg zelf altijd al kleding van duurzame stoffen. Echter was mooie duurzame mode niet makkelijk te vinden. Als ze ooit haar eigen label op zou richten, zou het een eco-merk worden voor ultra vrouwelijke mode. Dat gebeurde. Inmiddels heeft EcoCouture verschillende verkooppunten in Nederland en staat het merk over een week in Parijs.

Eco Couture presenteert in Parijs een frisse nieuwe collectie, die tijdloos en heel vrouwelijk is. "Ik heb altijd duurzame items gemaakt, in de meest brede zin van het woord. Ik gebruik natuurlijke stoffen, maar ik wil ook dat een kledingstuk dat mijn klant koopt lang draagbaar blijft." De collecties van Maria Neves bevatten gewoonlijk veel jurken, maar in de nieuwste creaties is er een nieuwe focus: de rug. "Ik wilde heel graag items maken die de vrouwelijke rug accentueren en versieren", aldus Maria.



De ontwerpster laat zich inspireren door de natuur. Bepaalde kledingstukken en met name stoffen laten je als draagster het seizoen beleven. Maria: "De geur van wol past bij de winter, zoals de textuur van zijde en linnen bij de zomer past. Dat wil ik terug laten komen in mijn items."

Eco Couture was twee jaar geleden al te vinden in de sector 'So Ethic' van de Pret-a-Porter Paris. "Ik merkte toen duidelijk een verschil tussen de Franse en Nederlandse houding tegenover duurzame mode", aldus Maria. "De Nederlandse consument stond er meer open voor. Ik denk dat de houding in de rest van de wereld positief veranderd is. Eco Couture is een klein merk, maar als ik het juiste publiek met de juiste mindset tref, kan ik veel bereiken over de grens."

Van 3 tot en met 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 vierkante meter) in de sector 'So Ethic' op de Pret-a-Porter Paris.

Bron: Fashion United
Publicatiedatum: