
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
OAT Shoes staat met biologische afbreekbare schoenen op Pret-a-Porter Paris
OAT shoes neemt, net zoals 21 andere duurzame modemerken deel aan Pret-a-Porter Paris binnen het Green Orange collectief. Een paviljoen van 150 vierkante meter in de sector 'So Ethic' zal het beste van Dutch Eco Fashion laten zien.
Via de OAT shoes webshop worden de sneakers inmiddels razendsnel over de hele wereld verspreid. Na alle publiciteit rondom de Green Fashion Competition bestelden klanten uit vijftien landen de schoenen online, en liggen OAT shoes inmiddels in de schappen van twaalf winkels in Nederland, België, Spanje en Nederland.
De filosofie van OAT Shoes: de toekomst van mode ligt in een verzoening van natuur en industrie. OAT Shoes wil daar een pionier in zijn. Samen met de Royal Hulshof leerlooierij ontwikkelde het bedrijf een gelimiteerde collectie van biologisch afbreekbaar leer.
OAT Shoes is jong en grijpt alle kansen aan om over de grenzen haar nieuwe collectie te presenteren. Zo ook Parijs. Sylvie Verdierre, initiatiefneemster van Green Orange en eigenaar van Wave-Up marketing en promotie, is blij om OAT shoes tot het Green Orange collectief te kunnen rekenen: "OAT Shoes is een voorbeeld van een innovatieve Nederlandse topper. Dit is de toekomst, en daar wacht het internationale publiek op."
Van 3 tot en met 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 vierkante meter) in de sector 'So Ethic' op de Pret-a-Porter Paris.
Bron: Fashion United
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-02-28 ABN Amro Sustainable Impact Fund investeert in Deens duurzaam modemerk
- 2023-02-24 Aantal biologische katoentelers in India neemt toe
- 2023-02-24 "Samenleving moet opschuiven naar een meer circulaire economie"
- 2023-02-10 Franchiseketen lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag
- 2023-02-01 Yumeko voorziet 400 Indiase gezinnen van een Fairtrade jaarinkomen
- 2022-12-12 Utrechtse ontwerpt kleding voor lange vrouwen
- 2022-12-07 Negen Duitse profclubs steunen biologische katoenteelt in India
- 2022-12-01 Koningin Máxima haalt oude jeans door shredder bij MUD Jeans
- 2022-11-28 D66 wil kledingindustrie radicaal hervormen: pleit voor Eco-score en hogere boetes voor greenwashing
- 2022-11-21 Inkoopprijs T-shirt lager dan winkelprijs brood
- 2022-11-17 Organic Cotton Accelerator lanceert opleidingspakket voor bio-katoentelers
- 2022-11-16 Superdry stapt over op biologisch katoen
- 2022-11-04 GOTS verhoogt eisen voor gecertificeerde egreneringsbedrijven
- 2022-11-01 74% van de Nederlanders maakt zich boos over de slechte kwaliteit van fast-fashionkleding
- 2022-10-28 Duurzame kledinglijn van TextielCraft en Loesje
- 2022-10-21 5 innovaties die denim duurzaam gaan maken
- 2022-10-19 Adidas lanceert het eerste (bijna) circulaire trainingspak gemaakt van afgedankte kleding
- 2022-10-14 Richtlijn voor kledingindustrie voor gebruik materialenindex in communicatie over duurzaamheidsclaims
- 2022-10-04 Rob van den Dool over meest vervuilende landbouwproduct
- 2022-09-21 Tien jaar veredelingswerk resulteert in introductie allereerste bio-katoenrassen in India