Wie heeft er nog niet gehoord van de schoenen die volledig biologisch afbreekbaar zijn? OAT shoes heeft na het winnen van de tweede prijs van de eerste Green Fashion Competition een vliegende start gemaakt. Komend weekend staat OAT shoes in het Green Orange paviljoen in de sector 'So Ethic' op Pret-a-Porter Paris.
OAT shoes neemt, net zoals 21 andere duurzame modemerken deel aan Pret-a-Porter Paris binnen het Green Orange collectief. Een paviljoen van 150 vierkante meter in de sector 'So Ethic' zal het beste van Dutch Eco Fashion laten zien.
Via de OAT shoes webshop worden de sneakers inmiddels razendsnel over de hele wereld verspreid. Na alle publiciteit rondom de Green Fashion Competition bestelden klanten uit vijftien landen de schoenen online, en liggen OAT shoes inmiddels in de schappen van twaalf winkels in Nederland, Belgiƫ, Spanje en Nederland.
De filosofie van OAT Shoes: de toekomst van mode ligt in een verzoening van natuur en industrie. OAT Shoes wil daar een pionier in zijn. Samen met de Royal Hulshof leerlooierij ontwikkelde het bedrijf een gelimiteerde collectie van biologisch afbreekbaar leer.
OAT Shoes is jong en grijpt alle kansen aan om over de grenzen haar nieuwe collectie te presenteren. Zo ook Parijs. Sylvie Verdierre, initiatiefneemster van Green Orange en eigenaar van Wave-Up marketing en promotie, is blij om OAT shoes tot het Green Orange collectief te kunnen rekenen: "OAT Shoes is een voorbeeld van een innovatieve Nederlandse topper. Dit is de toekomst, en daar wacht het internationale publiek op."
Van 3 tot en met 6 september staat het Green Orange paviljoen (150 vierkante meter) in de sector 'So Ethic' op de Pret-a-Porter Paris.
Bron: Fashion United
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-24 MUD Jeans wint Plaquette voor Duurzaam Ondernemerschap
- 2022-05-23 Pakistan toont enorm potentieel voor biologisch katoen
- 2022-05-17 Yumeko en Conscious Hotels zetten volgende stap in verduurzaming hotelbranche
- 2022-05-13 Zeer grote brand bij beddenatelier Bedaffair
- 2022-05-10 "Hiermee kunnen we echt impact maken"
- 2022-04-15 Katoenen jubileum voor duurzaam warenhuis Nieuw Mos
- 2022-04-01 180% meer katoentelers sloten zich aan bij OCA
- 2022-03-21 Janneke opende groot duurzaam warenhuis in Utrecht: Green UP
- 2022-03-14 Seepje geeft receptuur natuurlijke allesreiniger kosteloos vrij aan concurrentie
- 2022-03-10 Ga de lente in met luchtig bed- en badtextiel in de kleur Silt Green
- 2022-03-09 Sock My Feet gebruikt gerecyclede PET-flessen in nieuwe sokkencollectie
- 2022-02-16 SNURK lanceert nieuwe beddengoedcollectie
- 2022-02-08 Eerste vegan kakileer ter vervanging van dierlijk leer in Spanje
- 2022-02-01 Waaraan kun je écht duurzame kleding herkennen?
- 2021-11-30 Nieuwe campagne Seepje vraagt aandacht voor milieuvervuilend wassen
- 2021-11-05 ACM vervolgt actie tegen misleidende duurzaamheidsclaims in de kledingbranche
- 2021-10-14 Vrolijke sweaters en shirts: MAG x Jan, Jans en de Kinderen
- 2021-09-27 "Groei betekent bij ons meer impact"
- 2021-09-14 Nieuwe herfst/winter collectie 2021: 'Omarming'
- 2021-09-03 Biologische kleding en textiel in nieuwe Utrechtse pop-up store