Indiase producenten zien groeikansen door stijgende consumptie van middenklasse

Biologische ondernemers in India zijn optimistisch over de vooruitzichten voor de opkomende sector. De sector was lange tijd afhankelijk van de export, maar bedrijven ontdekken nu dat de stijgende consumptie door de middenklasse nieuwe marktkansen creƫert.

Rajashekar Reddy Seelam is oprichter van Sresta Natural Bioproducts en verkoopt producten onder de merknaam '24 Letter Mantra'. Reddy is van plan om het areaal onder biologische teelt te verhogen. "We willen volgend jaar rond de 15 miljoen dollar investeren." Sinds de oprichting in 2004 is het bedrijf al contracten aangegaan met zo'n 10.000 biologische telers. Het plan in om het komende jaar de teelt tot 70.000 hectare te verhogen. Reggy's optimisme komt voort uit de enorme groei van de vraag die verwacht wordt (50 procent).

"We zijn voortdurend schapruimte vrij aan het maken voor biologische producten. Het is nog steeds slechts een klein deel van onze activiteiten, maar wordt geleidelijk aan steeds belangrijker", vertelt Thomas Varghese, directeur van Aditya Birla Retail. Deze organisatie runt de supermarktketen More.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven