Biologische ondernemers in India zijn optimistisch over de vooruitzichten voor de opkomende sector. De sector was lange tijd afhankelijk van de export, maar bedrijven ontdekken nu dat de stijgende consumptie door de middenklasse nieuwe marktkansen creëert.
Rajashekar Reddy Seelam is oprichter van Sresta Natural Bioproducts en verkoopt producten onder de merknaam '24 Letter Mantra'. Reddy is van plan om het areaal onder biologische teelt te verhogen. "We willen volgend jaar rond de 15 miljoen dollar investeren." Sinds de oprichting in 2004 is het bedrijf al contracten aangegaan met zo'n 10.000 biologische telers. Het plan in om het komende jaar de teelt tot 70.000 hectare te verhogen. Reggy's optimisme komt voort uit de enorme groei van de vraag die verwacht wordt (50 procent).
"We zijn voortdurend schapruimte vrij aan het maken voor biologische producten. Het is nog steeds slechts een klein deel van onze activiteiten, maar wordt geleidelijk aan steeds belangrijker", vertelt Thomas Varghese, directeur van Aditya Birla Retail. Deze organisatie runt de supermarktketen More.
Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid
- Sales Manager / Trader
- In- Verkoper Tuinplanten
- Aardbei-veredelaar
- Inkoper / Verkoper BIO groente en fruit
- New business manager
- Internationale Senior Retail Account Manager
- Mango trader
- Commercieel medewerker binnendienst
- Vestigingsmanager / Arbeidsmanager
Indiase producenten zien groeikansen door stijgende consumptie van middenklasse
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-21 Draag een boer aan voor de Gouden Leeuwerik 2023
- 2023-09-20 Nieuwe versie eliminatiescenario ToBRFV in biologische teelt
- 2023-09-20 "Consument selectiever in kopen gesneden groenten en fruit"
- 2023-09-20 "Er is in Vlaanderen zeker nog potentieel voor duurzame en biologische foodboxen"
- 2023-09-19 "Bijna elk Oekraïens gezin op het platteland heeft wel enkele Juglans Regia bomen in de tuin staan"
- 2023-09-19 "Osteen mango’s zijn bijna op"
- 2023-09-18 "Zonnepanelen op waterbassin is zinnig gebruik van de ruimte"
- 2023-09-18 Ruim 1 op de 3 Nederlandse volwassenen wil gezonder eten
- 2023-09-18 Ekovrienden mogen een kijkje nemen in de boomgaard van Maaike Bischot
- 2023-09-15 Petitie 'Red de Nederlandse appel' gestart
- 2023-09-15 "Biologisch loont, maar afzet is grootste uitdaging"
- 2023-09-15 "Geen overvloed, maar tekort aan blauwe bessen"
- 2023-09-15 Nieuwe lijn vers gesneden kruiden onder Vitalicious BIO-Organic label
- 2023-09-14 Dit zijn de highlights van de Open Field Demo Organic
- 2023-09-14 Bijzondere temperatuurschommelingen vragen om meer flexibiliteit binnen de keten
- 2023-09-14 "Vanaf 1 oktober gaat het eerste halffabricaat van halve en blokjes Hokkaido wintersquash-pompoen met schil de deur uit"
- 2023-09-13 "Snijderijen en horecagroothandels pakken Violetti goed op, alleen Nederlandse retail hapt nog niet toe"
- 2023-09-13 "Het dauwlaagje is het visitekaartje van de Westlandse druif"
- 2023-09-13 Prijsverschil in de supermarkt staat groei van biologische tafelaardappelen in de weg
- 2023-09-13 "10 tot 20 procent lagere afzet bio-kruiden"