Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Moedigen het gebruik van bio-producten aan

Vrouwen vinden eco-vriendelijkheid van hotel belangrijk

Hotelgasten willen best bijbetalen voor extra faciliteiten. Dat blijkt uit Europees onderzoek van hotelketen Best Western onder 4.000 hotelgasten. Over het algemeen zijn de gasten bereid tot 15,86 euro bij te betalen voor extra faciliteiten tijdens hun verblijf.

Faciliteiten

De faciliteiten waar de gasten het meest voor willen bijbetalen zijn een zelf te reguleren airco, ontbijt met regionale producten en een televisiekanaal in de eigen taal. Wytze van den Berg, directeur Best Western Hotels Nederland: "Hotelgasten eisen meer faciliteiten dan 5 jaar geleden."

"Ook de kwaliteitseisen zijn gestegen. Met name de badkamer is daar voor veel gasten een weerspiegeling van. Gasten willen graag een ruime walk-in-douche, grote luxe handdoeken en een multifunctionele douchekop." Verse bloemen en complementaire slippers zijn minder belangrijk.

Mannen

De wensen van mannen en vrouwen bij een hotelbezoek lopen zeer uiteen. Bijna een derde van de mannen is bereid meer te betalen voor gratis sportkanalen op de kamer. Een groot flatscreen is voor 10 procent van de mannen een extra wens.

Vrouwen

Vrouwen vinden andere zaken belangrijk. Voor 30 procent van de vrouwen is bijvoorbeeld de portierservice het belangrijkst. Andere zaken die vrouwen belangrijk vinden zijn de eco-vriendelijkheid van een hotel, speakers in de badkamer, het gebruik van lokale en biologische producten en een gezondheids- en fitnessruimte.

Ontbijtproducten

Fransen en Italianen vinden de producten die gebruikt worden bij het ontbijt erg belangrijk. Waar de Fransen van biologische producten houden, geven Italianen de voorkeur aan producten uit de omgeving. Engelsen willen graag gratis sportkanalen op de kamer terwijl Fransen sportkanalen juist niet belangrijk vinden.

Bijzonder is dat Engelsen juist niet geven om een ontbijt met biologische en regionale producten.

Bron: Horeca Entree

Publicatiedatum: