Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Verpakking van biologische producten spreekt de consument aan

De verpakking van biologische producten spreekt de consument aan. Volgens Steven de Cleen, designfanaat en eigenaar van PROUDdesign, maken mooie verpakkingen de wereld vaak mooier en geldt dit vooral bij biologische producten.

Engeland loopt wat dit betreft voorop, met bijvoorbeeld biologische yoghurt in vrolijke bekers. In Nederland helpt PROUDdesign bij het maken van vrolijke verpakkingen voor biologische producten. Zo ontwierp het bedrijf pakken met vlinders en besjes voor de bio-zuivel van Arla, bekers met wolken voor Moois-schapenmelkijs en etiketten met een meisjesachtige schrijfletter voor de sappen van Schulp.

Volgens De Cleen is het logisch dat de sfeer en beleving van biologisch design belangrijker worden, omdat de consument op zoek is naar emotie en een bepaald gevoel bij biologisch. De verpakking kan daarbij helpen. De Cleen ziet design in de bio-verpakkingen als een teken dat de markt zakelijker en volwassen wordt.

Bron: Profnews
Publicatiedatum: