De Groene Weg slagerijen groeien tussen de vijf en twintig procent en dat is tegen de trend in. De keten omvat momenteel dertien biologische slagerijen. Franchisemanager Jan van Diepen streeft ernaar om jaarlijks twee of drie slagerijen aan de keten toe te voegen.
De vraag naar biologische producten en vlees neemt toe. Dat hangt samen met crises zoals de dioxinecrisi en Ehec-crisis. Biologisch vlees brengt echter wel een afbreukrisico met zich mee. Als er een smet komt op dat vlees, bijvoorbeeld doordat een slagerij niet zorgvuldig omspringt met de producten, dan zal dat de hele biologische slagerijketen opbreken. Daarom zal De Groene Weg constant de kwaliteit bewaken. De ambitie van de keten is om in Nederland de beste en toonaangevende keten van ambachtelijke slagerijen te zijn en blijven.
Franchisenemers worden vanuit de centrale organisatie ondersteund. Van Diepen bezoekt hen om te praten over de omzetontwikkelingen, lokale marktbewerking, personeelszaken en verbeteringen. Via de Groene Weg Academy wordt training aangeboden in het lezen van de balans, bedrijfsvergelijking en sturen op cijfers.