Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wessanen steeds interessanter als overnamekandidaat

Wessanen begint langzaam maar zeker interessant te worden als overnamekandidaat. KBC-analist Pascale Weber zegt dit in het FD na de verkoop van het Franse Kalisterra door Wessanen.

Wessanen is de laatste jaren bezig met het 'opschonen' van het bedrijf. Het was een concern met huismerken, cocktails en wat biologische voeding, maar focust zich nu op het laatste en de frikadellen van Beckers. Het Noord-Amerikaanse voedingsconcern Panos is vorig jaar verkocht evenals de cocktails van ABC. Dinsdag verkocht Wessanen het Franse distributiebedrijf van voedingssupplementen Kalisterra.

Het is een volgende stap in het opschonen van de activiteiten, vinden analisten. In het FD noemt KBC-analist Weber Wessanen nu fitter en meer gefocust. Ze is van mening dat de marges van het bedrijf zo stijgen en dat is ook hard nodig.
Vooral de natuurvoedingswinkels hebben het moeilijk. Maar liefst 40 van de 55 ondernemers van de franchisers van Natuurwinkel zijn daarom overgestapt naar Ekoplaza. Ze waren het niet eens over de margeverdeling van Wessanen.
 
Bron: LevensmiddelenKrant, FD
Publicatiedatum: