Weekend Pieperpad uitgereikt door Jumbo Dokkum en aardappelleverancier Greydanus
"Van Reenen vertelde ons dat hij superblij is met het weekendje aan het Pieperpad omdat hij nog nooit eerder iets had gewonnen", licht Tjalke toe. De slagzin waarmee Van Reenen mee dong naar het weekendje uit luidde; 'Voor biologische aardappelen fiets ik graag het Pieperpad, want een biopieper ben ik nooit zat'.
De slagzinactie is een initiatief van de Nederlandse Aardappel Organisatie om biologische aardappelen extra onder de aandacht te brengen van consumenten in supermarkten én natuurwinkels. Deelnemers konden op de website een slagzin afmaken. Met het insturen van de slagzin kwamen zij in aanmerking voor één van de 10 weekendjes weg aan het Pieperpad. De actie is geslaagd want over heel Nederland leverden meer dan 500 mensen een slagzin in en een veelvoud hiervan bezochten de website www.pieperpad.nl.
Het Pieperpad is een initiatief van Greenpeace en Biologica, een lekkere fietsroute van het Friese Lauwersmeer tot het Zeeuwse Heikant.
Op de foto van links naar rechts Tjalke Stoelwinder (Greydanus BV) de heer Van Reenen en Rutger Smits (Jumbo).