Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wessanen verkoopt Frans distributiebedrijf van voedingssupplementen

Wessanen doet zijn Franse distributiebedrijf Kalisterra dat voedingssupplementen verkoopt van de hand. Het voedingsmiddelenconcern wil het overnamebedrag niet bekendmaken. Ook de koper, 'een lokale entrepreneur', blijft anoniem. "Dit hebben we zo afgesproken", reageert woordvoerder Carl Hoyer.

"Kalisterra is een relatief kleine speler die met zijn activiteiten (het leveren van voedingssupplementen aan apotheken red.) nauwelijks overlap heeft met Wessanens andere bedrijfsonderdelen."

In 2010 behaalde dit Franse bedrijfsonderdeel een netto-omzet van 14 miljoen euro. Wessanen verwacht in oktober de transactie af te ronden.

Afstoten bedrijfsonderdelen

De afgelopen twee jaar is het voedingsmiddelenbedrijf bezig met het afstoten van bedrijfsonderdelen die niet in zijn strategie, de Europese markt voor biologische voedingsmiddelen, passen. En dit zal voorlopig doorgaan.

"We kijken naar de strategische opties van Tree of Life UK. Verkopen is een mogelijke optie", zegt Hoyer.

Snacks

Ook het onderdeel diepvries met als belangrijke exponent het merk Beckers behoort niet tot Wessanens core business. "Het is een onderdeel van Wessanen. Hierin wordt geïnvesteerd en het levert geld op. We moeten zien wat de toekomst brengt", zegt de woordvoerder.

"Het is in ieder geval niet logisch dat er biologische snacks op de markt komen. Onze toekomstige focus ligt op de sterke biologische merken zoals Zonnatura en het Franse merk Bjorg."

Wessanen vreest de huismerken niet, die hebben voor hun bestaansrecht namelijk altijd sterke A-merken nodig. "Uiteindelijk zijn het de D-merken die het moeilijk hebben."

Bron: VMT
Publicatiedatum: