Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Inrichting en lay-out helemaal zelf bedacht"

Go Pure in Wassenaar trekt nieuw publiek na verbouwing

Tholen – Marcel Vermeulen werd veertig jaar geleden gekscherend 'Piet Onbespoten' genoemd. Hij opende toen het Wassenaars Reformhuis en was daarmee één van de pioniers in de bio-retail. "De verwachtingen waren niet bepaald hooggespannen, maar inmiddels is wel bewezen dat de winkel bestaansrecht heeft." Zijn zoon Mathijs heeft het roer vorig jaar overgenomen. Marcel werkt nog steeds in de winkel die vorig jaar een metamorfose ondergaan heeft naar het zelfontwikkelde Go Pure-concept.


Een overzicht bij binnenkomst

De overname was het uitgelezen moment om de winkel helemaal te verbouwen. "Dit was erg leuk om te doen. Mathijs heeft de inrichting en lay-out helemaal zelf bedacht." De klanten reageerden enthousiast. Wel leverde de naam 'Go Pure' wat gefronste wenkbrauwen op bij de oudere klanten. "Maar ook zij verbazen mij wel eens. Zo hadden we tijdens de verbouwing vijf weken geen telefoon, 'leenden' we het nummer van de buren. Dit stond op de website. Er waren toen een aantal zeventigers en tachtigers die trots vertelden dat ze ons nummer via Google toch hadden gevonden."


Marcel achter de toonbank. Daar is ook een ruim aanbod aan verzorgingsproducten te vinden. Rechts de groentenafdeling met een speciale koeling voor een breed aanbod aan biologische paddenstoelen.

Veel klanten komen al vanaf het begin in de winkel. Met het nieuwe concept is de focus echter naar jonge gezinnen verschoven. De winkel heeft een frisse uitstraling, met een duidelijke lay-out. "In deze doelgroep zit voor ons toekomst. Onze winkel was veertig jaar oud, echt oubollig. Het nieuwe concept is echt een verbetering. Dit heeft de jongere generatie over de drempel heen geholpen."


Aparte ruimte voor aanbiedingen. Klanten kunnen ook producten proeven.

Vergelijking

Het grootste verschil met toen hij begon is de schaalvergroting. "De meeste producten waren toen al wel verkrijgbaar, maar er was nog maar weinig keuze. Van begin af aan verkocht ik groente, zuivel en brood. Na verloop van tijd werd het aanbod aan voedingsspubblementen steeds verder uitgebreid, toen werd het dus meer een reformwinkel."



Ook het versaanbod is tegenwoordig heel anders. "We hebben nu veel meer dagelijks vers. Ik verbaas me er wel eens over hoe goed dit verkocht wordt. Dan krijgen we bijvoorbeeld zeven soorten zachtfruit binnen en is dit binnen een dag op."


Ruime koeling achterin de winkel

Continu vernieuwen

Marcel geeft aan dat Go Pure zal blijven vernieuwen. In de winkel wordt regelmatig ruimte gemaakt voor nieuwe producten. "We proeven alles wat bij ons binnen komt. Er is altijd plaats voor nieuwe dingen." En deze maand gaat de webshop de lucht in. "Het is natuurlijk voor ons erg spannend hoe dat gaat lopen." Marcel kijkt positief naar de toekomst. "Ik zie wel om me heen dat supermarkten ook steeds meer bio in het assortiment krijgen, maar daar kan je niet voor al je boodschappen terecht."


Achterin de winkel liggen producten van de eigen lijn 'Go Pure'. De ondernemers verpakken zelf noten en zuidvruchten. "Op deze manier kunnen we de producten zelf uitkiezen en echt op de kwaliteit letten."

Voor meer informatie:

Marcel en Mathijs Vermeulen
Go Pure
J. de Wittstraat 6A
2242 LB Wassenaar
070 5111820
info@go-pure.nl