Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Hain Celestial bekijkt productetikettering kritisch
Hain Celesial heeft nogmaals aangegeven zich voortdurend in te zetten voor een 'back-to-basics'-aanpak van de etikettering van producten. De producent van natuurlijke- en biologische producten erkent dat sommige 'Nutrition Keys' op de verpakking belangrijke informatie over een product kunnen verhullen. Hain Celestial heeft dit etiketteringssysteem eerder dit jaar geïntroduceerd. Onlangs werd het systeem in een column in de 'New England Journal of Medicine' bekritiseerd. Hain Celestial hoopt dat alle bedrijven die consumentengoederen verpakken de 'truth-in-labeling standards' zullen omarmen.
"We hebben de verantwoordelijkheid om consumenten goed voor te lichten, zodat zij de juiste keuzes kunnen maken voor zichzelf en hun gezinnen", aldus directeur Irwin Simon. "We steunen verder onderzoek en discussie over dit belangrijke onderwerp."