Actie ‘win Weekendje Pieperpad’ met bio-aardappelen succesvol

De actie ‘win een Weekendje Pieperpad’ van de werkgroep Biologische Aardappelen van de Nederlandse Aardappel Organisatie (NAO) heeft meer dan 500 inzendingen van consumenten opgeleverd. De succesvolle marketingactie is gehouden in de maand maart in diverse supermarkten en natuurwinkels verspreid over het land. De actie was bedoeld om biologische aardappelen bij het publiek extra onder de aandacht te brengen. Het Pieperpad is een likkebaardend lekkere fietsroute van het Friese Lauwersmeer tot het Zeeuwse Heikant, vlak bij de Belgische grens. Het Pieperpad is een initiatief van Greenpeace en Biologica. De fietsroute voert langs vele biologische boerderijen, tal van terrasjes en mooie Bed & Breakfasts (www.pieperpad.nl).



De actie werd gecommuniceerd via aantrekkelijke stickers op de biologische aardappelzakken, aangebracht door de verpakkers. Deze sticker wees de consument op de website www.proefdeaandacht.nl. Op deze site konden de deelnemers een slagzin afmaken en insturen naar de NAO. Afgelopen week zijn de slagzinnen beoordeeld en de beste slagzinnen uitgekozen. De landelijke winnaar is mevrouw Tolsma uit Badhoevedorp met haar slagzin: 'deze verantwoorde boeren leggen met de lekkerste piepers de hoogste lat!'. De uitreiking van de prijzen zal plaatsvinden in samenwerking met de betreffende locale supermarkten waar de winnaars hun aardappels hebben gekocht. Ook deze supermarkten waren heel enthousiast over de animo onder de deelnemers.

De werkgroep biologische aardappels van de NAO bestaat uit de bedrijven Agrico, A.C. Loogman en Zn. BV, Greydanus, Leo de Kock en Zn. BV, Schaap Holland BV en Landjuweel BV. De Task Force Marktontwikkeling Biologische Landbouw ondersteunde de actie.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven