Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Na paar uurtjes verven had de winkel een heel andere look'

Klanten EkoPlaza Scheldestraat snel gewend aan nieuw concept

Tholen –De biologische supermarkt aan de Scheldestraat heeft zich begin dit jaar samen met 48 andere natuurvoedingswinkels en bio supers aangesloten bij EkoPlaza. Amsterdam telt op dit moment maar liefst 11 EkoPlaza's. "De ombouw van de winkel ging heel snel. De lichtbak was zo vervangen. En na een paar uurtjes verven had de winkel van binnen opeens een heel andere look. De voorgevel is ook aangepast en is erg aantrekkelijk. Ook komen er nog nieuwe koelingen en stellingen aan", vertelt assistent-bedrijfsleider Roel Koster.


Met veel vers bij de ingang worden voorbijgangers naar binnen gelokt

Roel is al twee jaar werkzaam bij de EkoPlaza aan de Scheldestraat in Amsterdam. Hij vertelt over de voordelen die de overstap oplevert. "Het grote voordeel is dat er steeds meer producten van de eigen EkoPlaza-lijn in de winkels komen. De klanten waarderen dit ruimere aanbod aan huismerkartikelen. Dit brengt de prijzen aanzienlijk omlaag. Sowieso zijn de reacties op de veranderingen in ons assortiment positief." Een andere pre is volgens hem dat er steeds meer grote groenteacties zijn. "Onze groothandel Udea koopt groot in, daardoor kunnen we vaker acties met seizoensgroenten houden. Dit alles toont aan dat je ook in de bio-super kunt budgetshoppen."



In de EkoPlaza aan de Scheldestraat zijn al veel nieuwe producten geïntroduceerd, allen met een goede betaalbare prijs. Dit wordt met schapkaartjes naar de klanten gecommuniceerd en door middel van introductieacties. En eens in de zoveel tijd is er een proeverij.

EkoPlaza hanteert de spelregel om een goed en betaalbaar assortiment neer te zetten voor de consument. Zo heeft de dure reformboter onlangs plaats moeten maken voor de goedkopere margarine die wél van biologische kwaliteit is. Toch blijft het mogelijk voor de klanten om specifieke producten te bestellen. "Dat is geen probleem. We geven ze zelfs tien procent korting als er een heel doosje besteld wordt. Dit is een kleine moeite en je levert hiermee toch extra service."


Nieuwe klanten

Het valt Roel op dat de laatste tijd steeds meer zwangere vrouwen in de winkel komen. "Ook is de jongere garde wat ruimer vertegenwoordigd. Zij belanden steeds vaker hier." Nieuwe klanten komen volgens hem vaak op aanwijzingen van anderen, soms voor een specifiek product, maar vaak omdat we overzichtelijke betaalbare winkel zijn met veel lekkere producten. "Pasgeleden kwam een vrouw voor enkel karnemelk, intussen haalt ze haar groente, zuivel en brood hier. Dat bevestigd wat mij betreft dat we op goede koers zitten."


Links één va de nieuwere klanten, rechts is zichtbaar dat er steeds meer huismerkproducten bij EkoPlaza in de schappen staan

Roel was hiervoor werkzaam in een avondwinkel in Rotterdam. "Toen at ik al wel biologisch, maar mijn werk zag er heel anders uit. Er was een heel ander soort klant en 75 procent van wat ik verkocht was drank of sigaretten." Hij ziet wel een duidelijke gelijkenis: Je kent de vaste klanten vrijwel allemaal. Dat blijft het leuke. Dat zal nu moeilijker worden nu meer mensen de weg naar onze winkel vinden."


Links Roel Koster en Tine Schaap, met achter hen een uitgebreid broodassortiment. Tine was een tijdje terug uit Kenia en heeft met veel plezier geholpen bij EkoPlaza.

Voor meer informatie:

Roel Koster
EkoPlaza Scheldestraat
Scheldestraat 53
1078 GG Amsterdam
020 4701350
[email protected]
www.ekoplaza.nl