Peaple presenteert 'reverse graffiti: clean advertising
Peaple zou Peaple niet zijn als ze niet weer met iets origineels zouden komen. Hadden ze op de vorige editie nog een in het oog springende stand die compleet van 'bee board' was gemaakt, dit jaar zal Peaple, naast opnieuw een eigenzinnige stand, ditmaal ook met iets speciaals komen dat buiten het beursgebouw te zien zal zijn.
Peaple heeft rondom het RAI-terrein zogenaamde 'reverse graffiti' (ook bekend als clean advertising) aan laten brengen. Dit is een nieuwe vorm van communicatie, die geheel milieuvriendelijk is en na enkele weken vanzelf weer verdwijnt. Echt iets voor Peaple, een eigenzinnig en vooruitstrevend merk, altijd bezig met innoviteiten en het milieu. Interessant om te zien dat naast de traditionele vormen van communicatie die al eeuwen bestaan, er telkens nieuwe manieren worden uitgevonden, vaak met een milieuvriendelijk aspect.
In tegenstelling tot bij traditionele graffiti, wordt bij reverse graffiti gebruik gemaakt van water, dat met hoge druk op een sjabloon wordt gespoten. Vervolgens blijft de uitgespaarde afbeelding achter op de grond. En uiteraard is deze vorm van graffiti, in tegenstelling tot graffiti met verf, volledig legaal in Nederland. Men brengt namelijk geen vloeistof of verf aan, maar reinigt alleen een stukje. Als iedereen een stukje van de planeet zou reinigen, zou het er een stuk schoner uitzien.
De Peaple graffiti-uitingen zijn vanaf 2 juli te zien rondom het RAI-terrein, en zullen na enkele weken weer verdwenen zijn.
Een fimpje over de 'reverse graffiti':
Klik hier voor meer informatie over Peaple.