Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frankrijk: Consumentenvertrouwen in bio fors gedaald

Bijna de helft van de Fransen hebben hun vertrouwen in het biologisch label verloren. Naar aanleiding van de EHEC-crisis hebben de IFOP, WWF en het merk True het vertrouwen in het biologisch label onderzocht. Hieruit blijkt dat 81 procent van de consumenten vindt dat het ontbreekt aan nauwkeurige informatie over de voor- en nadelen van biologisch.

Veel consumenten lijken hun vertrouwen in het biologisch label te hebben verloren. Zo'n 16 procent van de Fransen consumeert geen producten uit de biologisch landbouw meer.

Vandaag de dag koopt bijna de helft (47 procent) van de Fransen van tijd tot tijd biologische producten. Dit is een stijging van zes procent ten opzichte van 2008. Twintig procent van de respondenten gaf aan nooit biologische producten te kopen. Velen geven aan dat bio-producten te duur zijn (93 procent). Bijna de helft (45 procent) van de respondenten geeft aan dat biologische landbouw voor hen in de eerste plaats slechts een rage is, in plaats van een manier om de eigen gezondheid te bevorderen (25 procent), of het milieu te beschermen (25 procent).

Deze studie werd uitgevoerd onder een steekproef van 1009 personen. Zij vertegenwoordigen de Franse bevolking van 18 jaar en ouder. Ze zijn geïnterviewd tussen 15 en 17 juni 2011.
Publicatiedatum: