Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Billboard gevoed door 96 zonnepanelen en 5 windturbines

Ricoh heeft Europa's eerste 100% duurzame 'eco-board'

Ricoh, specialist in document management oplossingen en production printing lanceerde dinsdag in Londen Europa's eerste 'eco-board': een billboard dat 100 procent wordt aangedreven door wind en zonne-energie. Het Ricoh eco-board is de eerste in zijn soort in Europa, en heeft twee natuurlijke krachtbronnen, waardoor het billboard alleen oplicht wanneer voldoende energie is verzameld. Het duurzame billboard is slechts een voorbeeld uit Ricoh's lange termijn aanpak van duurzaam ondernemen.

Het Europese eco-board staat aan de snelweg M4 van Londen naar de luchthaven London Heathrow. Het eco-board wordt gevoed door 96 zonnepanelen en vijf individuele windturbines en vormt een belangrijk onderdeel van de totale inzet van Ricoh aan het verhogen van het milieubewustzijn in de regio. Reizigers van en naar Londen passeren het billboard dat 'Managed Document Services van Ricoh' als boodschap draagt: Ricoh's duurzame aanpak in het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en documentstromen.

"Op het gebied van duurzaamheid gaan we verder dan het slechts voldoen aan wettelijke eisen en regelingen. Dit doen we door duurzaamheid pro actief te bevorderen, zowel in onze eigen organisatie als bij onze klanten. De lancering van het eco-board helpt ons een breder publiek bewust te maken van duurzaam handelen en hen te stimuleren verder te denken dan de voor de hand liggende manieren om een bijdrage te leveren aan een beter milieu", aldus Steve Saito, Chairman en CEO van Ricoh Europe.

Het Europese eco-board in Londen sluit aan op het vorig jaar op Times Square, New York gelanceerde Ricoh billboard op zonne-energie. "Het gebruik van eco-boards luidt een nieuw tijdperk in voor de invulling van reclame uitingen", aldus Saito.
 
Bron: Ricoh
Publicatiedatum: