Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Rood, wit en blauw is het nieuwe groen"

Natuurlijk en biologisch label op etiket belangrijk voor Amerikaan

Wat spreekt Amerikanen aan op een etiket van een voedselproduct? Uit een nieuw onderzoek blijkt dat Amerikanen het liefst 'Natural', 'Organic' en 'Grown in the USA' op een etiket zien.

Op de vraag: 'Wat is de beste beschrijving op een levensmiddelenetiket?' antwoordde een kwart van de consumenten '100 percent natural' of 'All natural', 24 procent van de consumenten zei 'USDA Certified Organic' of '100% organic'. Verrassend genoeg gaf 17 procent de voorkeur aan 'Grown in the USA'.

"Dit is eigenlijk verbijsterend, omdat de Amerikanen graag het hele jaar door bananen, sinaasappelen en aardbeien willen eten. We zijn eraan gewend om buiten de seizoenen om te eten", aldus Suzanne Shelton, voorzitter van de Shelton Group. Dit is een onderzoeksbureau dat zich richt op de promotie van 'groene producten' onder Amerikaanse consumenten.

"Wij geloven dat de populariteit van 'Grown in the USA' drie belangrijke trends weerspiegelt: de Amerikanen maken zich steeds meer zorgen over de verontreiniging van levensmiddelen, en over de behandeling van gewassen met water en mest in andere landen. Ten tweede is er groeiende steun voor familiebedrijven in de landbouw en lokale herkomst - een trend die de laatste jaren steeds meer tot de mainstream is gaan behoren. Tot slot zijn de mensen bezorgd over de economie en het banenverlies. Daarom zien zij 'home-grown' als een manier om mede-Amerikanen te helpen. Rood, wit en blauw is het nieuwe groen."

"De meeste Amerikanen zijn bereid een 'groener' product uit te proberen als het vergelijkbaar geprijsd is en aangeboden wordt door een bekend merk. Maar wanneer het helpen van de planeet het enige voordeel is, zijn de meeste consumenten niet bereid om extra te betalen."

Publicatiedatum: