Wat spreekt Amerikanen aan op een etiket van een voedselproduct? Uit een nieuw onderzoek blijkt dat Amerikanen het liefst 'Natural', 'Organic' en 'Grown in the USA' op een etiket zien.
Op de vraag: 'Wat is de beste beschrijving op een levensmiddelenetiket?' antwoordde een kwart van de consumenten '100 percent natural' of 'All natural', 24 procent van de consumenten zei 'USDA Certified Organic' of '100% organic'. Verrassend genoeg gaf 17 procent de voorkeur aan 'Grown in the USA'.
"Dit is eigenlijk verbijsterend, omdat de Amerikanen graag het hele jaar door bananen, sinaasappelen en aardbeien willen eten. We zijn eraan gewend om buiten de seizoenen om te eten", aldus Suzanne Shelton, voorzitter van de Shelton Group. Dit is een onderzoeksbureau dat zich richt op de promotie van 'groene producten' onder Amerikaanse consumenten.
"Wij geloven dat de populariteit van 'Grown in the USA' drie belangrijke trends weerspiegelt: de Amerikanen maken zich steeds meer zorgen over de verontreiniging van levensmiddelen, en over de behandeling van gewassen met water en mest in andere landen. Ten tweede is er groeiende steun voor familiebedrijven in de landbouw en lokale herkomst - een trend die de laatste jaren steeds meer tot de mainstream is gaan behoren. Tot slot zijn de mensen bezorgd over de economie en het banenverlies. Daarom zien zij 'home-grown' als een manier om mede-Amerikanen te helpen. Rood, wit en blauw is het nieuwe groen."
"De meeste Amerikanen zijn bereid een 'groener' product uit te proberen als het vergelijkbaar geprijsd is en aangeboden wordt door een bekend merk. Maar wanneer het helpen van de planeet het enige voordeel is, zijn de meeste consumenten niet bereid om extra te betalen."
Abonneren
Vacatures
"Rood, wit en blauw is het nieuwe groen"
Natuurlijk en biologisch label op etiket belangrijk voor Amerikaan
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken