Grote groei verwacht

Noord-Amerikaanse markt voor bio-verzorgingsproducten herstelt na crisis

De Noord-Amerikaanse markt voor natuurlijke en biologische persoonlijke verzorgingsproducten is herstellende van de financiƫle crisis. Vorig jaar overtrof de omzet voor het eerst de grens van 5 miljard dollar. In 2009 stagneerde de marktgroei, maar er zijn inmiddels weer gezonde groeicijfers waarneembaar nu de consumentenvraag weer stijgende is.

De natuurlijke en biologische persoonlijke verzorgingsproducten zijn steeds meer in supermarkten, drogisterijen, bij groothandels en bij 'healthclubs' verkrijgbaar.

De lancering van nieuwe producten stimuleert de groei van de markt. Meer en meer multinationals, waaronder Johnson & Johnson en Estee Lauder, treden toe tot de markt. Zij maken natuurlijke verzorgingsproducten hiermee meer toegankelijk en zichtbaar voor de consument. Toch wordt de meeste succes verwacht van private labels van de retailers.

Verwarring bij de consument over natuurlijke en biologische claims blijven de belangrijkste zorg voor de sector. Wel merkt Organic Monitor dat die al stukken beter gaar. Ongeveer acht procent van alle natuurlijke en biologische verzorgingsproducten waren in 2010 officieel gecertificeerd, tegenover vier procent in 2007. De meest populaire standaard is die van de Natural Products Association (NPA). De verwachting is dat het marktaandeel fors zal gaan groeien, tot wel tien procent in veel productcategorieƫn.

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven