
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Fotoreportage Lentemarkt bij de Groene Passage
- Drie jaar undercover in de bio-industrie en vervolgens zelf verdacht van dierenmishandeling
- BD-druiventelers vinden opvolger en kunnen gaan afronden
- Nieuw: chips gemaakt van met biologisch zeewier bemeste zilte aardappels
- Bio-teler groeit voorzichtig: “Het was maar een beetje meer, maar we kregen ze slecht weg”
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Grote groei verwacht
Noord-Amerikaanse markt voor bio-verzorgingsproducten herstelt na crisis
De natuurlijke en biologische persoonlijke verzorgingsproducten zijn steeds meer in supermarkten, drogisterijen, bij groothandels en bij 'healthclubs' verkrijgbaar.
De lancering van nieuwe producten stimuleert de groei van de markt. Meer en meer multinationals, waaronder Johnson & Johnson en Estee Lauder, treden toe tot de markt. Zij maken natuurlijke verzorgingsproducten hiermee meer toegankelijk en zichtbaar voor de consument. Toch wordt de meeste succes verwacht van private labels van de retailers.
Verwarring bij de consument over natuurlijke en biologische claims blijven de belangrijkste zorg voor de sector. Wel merkt Organic Monitor dat die al stukken beter gaar. Ongeveer acht procent van alle natuurlijke en biologische verzorgingsproducten waren in 2010 officieel gecertificeerd, tegenover vier procent in 2007. De meest populaire standaard is die van de Natural Products Association (NPA). De verwachting is dat het marktaandeel fors zal gaan groeien, tot wel tien procent in veel productcategorieën.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-01 Nieuw: Bio Astaxanthine
- 2023-05-10 Nieuw: Gezichtspeelingsbar en Conditionerbar
- 2023-05-10 Natuurlijke zonnebrandgezichtcrème laat geen witte waas achter
- 2023-04-26 Van marktkraam naar winkelschap: The Lekker Company lanceert duurzame lippenbalsem bij Kruidvat
- 2023-04-25 "Onze behandelingen zijn altijd maatwerk"
- 2023-04-21 Nieuw: Skin Food Ultra-Light Dry Oil en Aroma Shower Happiness
- 2023-04-13 Nieuwe bag-in-box bulkverpakkingen van handzeep en wasmiddel
- 2023-04-11 Nieuwe Verstevigende Gezichtsverzorging met granaatappel en maca-peptiden
- 2023-04-04 Duurzame travel-set in de KLM-Frequent-flyer-gids
- 2023-04-04 "Ik kwam zelf op het idee voor deze maskers"
- 2023-03-31 Skin Food voor op brood
- 2023-03-29 Make-over voor shower gels en nieuwe geur: Mimosa & Blackcurrent
- 2023-03-24 Nieuw Brain Health-supplement: Active Mind Complex
- 2023-03-24 Weleda volgens Nederlandse consumenten het meest duurzame beautymerk
- 2023-03-22 Nieuwe driedelige skincare-lijn voor de gevoelige huid: Find Balance
- 2023-03-13 Nieuwe shampoo & body bar voor de gevoelige huid
- 2023-03-10 Bamboovement wint Best New Product Award Vivaness 2023 met natuurlijk wegwerpscheermesje
- 2023-03-10 Miljoenste potje deodorant verkocht na bescheiden start aan de keukentafel
- 2023-02-21 "Ander geurspectrum waarmee we weer nieuwe consumenten kunnen aanspreken"
- 2023-02-13 Nieuwe rijke body butter genomineerd voor Baby Innovation Award