Deze maand is de D.I.O. formule in testwinkels gestart met de verkoop van een selectie verantwoorde en duurzame producten in haar assortiment, deze selectie producten wordt aan de man gebracht onder de naam Madelief.
Persbijeenkomst bij D.I.O drogisterij Steenstraat
Afgelopen dinsdagavond 7 juni was er een persbijeenkomst bij D.I.O drogisterij Steenstraat in Arnhem over de selectie verantwoorde en duurzame producten van Madelief. Men werd verwelkomt met een drankje en tapas, waarna een presentatie werd gegeven door Cor Geldhof, hoofd formulemanagement, over het ontstaan en de ontwikkelingen van D.I.O en over het onstaan van de Madelief selectie.
Goede en deskundige uitleg
Na de presentatie was er genoeg tijd om vragen te stellen met daarbij een biologische borrel en werd een rondje gemaakt in de vernieuwde winkel. Ook was er gelegenheid om de producten uit te proberen en kreeg men bij elk product een goede en deskundige uitleg.
Unieke selectie verantwoorde en duurzame producten
De D.I.O. formule is afgelopen mei in tien testwinkels gestart met de verkoop van een unieke selectie verantwoorde en duurzame producten in haar assortiment, deze selectie producten wordt aan de man gebracht onder de naam Madelief. Het is de grootste en uitgebreidste selectie bewuste producten binnen de branche. Madelief is een bewust alternatief voor 98 procent van het standaard-assortiment.
Madelief staat voor Puur Natuur
Bij bewust kan gedacht worden aan natuurlijke grondstoffen, een dierproefvrij eindproduct, geen kinderarbeid en eerlijke productieomstandigheden. dit zijn ook de richtlijnen waaraan de producten binnen de Madelief selectie aan voldoen. De producten staan verspreid door de gehele winkel in alle productcategorieƫn en biedt in alle assortimentsgroepen een bewust alternatief. Producten die bij de Madelief-selectie horen, zijn te herkennen aan de speciale schapstroken met het Madelief logo in de winkel.
Doelgroep
De doelgroep voor de producten van Madelief is divers. Bewuste consumenten vinden in Madelief een product dat past in hun streven naar een beter milieu. Een betere leefomgeving voor vandaag, maar ook voor hun kinderen. Daarnaast is de groep consumenten die kampt met een allergie groeiende. Onderzoek wijst uit dat 70 procent van de cosmetica gebruikers huidproblemen heeft door synthetische ingrediƫnten. Het alternatief is natuurcosmetica, glutenvrije producten en natuurlijke voeding, een alternatief dat Madelief hen biedt.
Madelief winkels
In deze tien testfilialen zijn zijn de Madelief-producten te verkrijgen. Uiteindelijk is het doel om dit concept in 80 procent van de D.I.O. winkels uit te rollen.
Per 1 juni 2011
D.I.O. De Wit, Rembrandtweg 110, Almere
D.I.O. Steenstraat, Steenstraat 61, Arnhem
D.I.O. Esmeralda, Dorpsstraat 132, Scherpenzeel
D.I.O. Levina, Kerkweg 3, Harmelen
D.I.O. Michelle, Troelstralaan 19, Delft
D.I.O. Anna, Sluisplein 9-13, Anna Paulowna