Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Groente- en fruittas van BioBoerGiel bij Coop

Supermarktketen Coop begint deze maand met de landelijke uitrol van een eigen variant op het groente- en fruit abonnement: de voordeeltas van BioBoerGiel. Alle Coop-winkels kunnen meedoen aan het abonnementsysteem, dus ook de filialen en ondernemers van Supercoop en CoopCompact. Klanten betalen middels een automatische incasso direct aan Boer Giel. Het contact met de consumenten verloopt dan ook voornamelijk via hem.

"Boer Giel - een bestaand persoon, geen marketingtrucje - levert de groente- en fruittassen kant-en-klaar aan op het distributiecentrum van Coop. De tassen worden gewoon toegevoegd aan de lading voor de betreffende winkel. Zo is het voor ons mogelijk het concept landelijk door te voeren ongeacht het aantal bestellingen", aldus Gerard Koning, commercieel directeur van Coop.

"Onze category manager agf kwam twee jaar geleden met het idee in aanraking en is toen op zoek gegaan naar een manier om het werkbaar te maken voor onze supermarkt en ondervond daarbij een onverwachts enthousiasme. We zijn kleinschalig begonnen en hebben er inmiddels alle vertrouwen dat het landelijk ook een succes wordt."

"Het is natuurlijk wel een commerciƫle activiteit, er ligt een verdienmodel aan ten grondslag. Als mensen deze tas met groente en fruit kopen van Giel, betekent het waarschijnlijk ook dat ze deze producten niet meer in de winkel kopen. Maar dat betekent niet dat er geen sympathieke gedachte aan ten grondslag ligt. Het kost ons iets meer werk, maar dat is het wel waard", zegt Koning.

Bron: LevensmiddelenKrant

Publicatiedatum: