Eigenaar Harry Schonewille verkoopt hier en via zijn webwinkel Deliweb met succes bijzondere biologische en streekgebonden producten en deelt met de aanwezigen zijn ervaring met het voeren van dit specifieke assortiment. Hoe kom je aan de producten, hoe breng je ze aan de man, hoe zit het met de prijs; het zijn slechts een paar van de vragen die hij zal beantwoorden.
Start campagne tijdens Week van de Smaak
'Biologisch Overijssel met oog voor Detail' is een door Provincie Overijssel gesteunde promotiecampagne voor biologische producten van Overijsselse bodem. De campagne stelt winkeliers in staat om, met als kapstok een feestelijke promotiecampagne, de voordelen te ontdekken van een (groter) aanbod aan regionaal-biologisch producten in hun winkel.De promotiecampagne gaat van start tijdens de landelijke Week van de Smaak (1 t/m 9 oktober 2011). Dit biedt winkeliers extra kansen op publiciteit, bijvoorbeeld door het organiseren van eigen proeverijen in de winkel. Voor deelnemende winkeliers is er straks kosteloos een pakket met promotiematerialen en een speciaal digitaal inkoopboek beschikbaar, met daarin een overzicht van alle leverbare biologische ingrediënten en producten van Overijsselse origine. Klanten die biologische producten kopen bij deelnemende winkels maken op een 'Boergondisch feestmaal'.
Kwaliteit, smaak en herkomst
De Provincie Overijssel steunt dit project omdat zij de biologische landbouw op haar gronden beschouwt als voortrekker van verduurzaming van de gehele landbouw. Zij ziet graag een groeiende markt voor de kwaliteitsproducten die hier uit voortkomen; van groenten, aardappels (de Sallandse Pieper!) tot en met vlees (onder andere uit het Vechtdal) en bijvoorbeeld zuivel uit de Weerribben. Onderzoeken toonden aan dat klanten bij de speciaalzaak een bovengemiddelde interesse hebben in de kwaliteit smaak en herkomst van hun eten plus de wijze waarop dat wordt geproduceerd. Biologisch van dichtbij' scoort bij deze klanten goed, maar het aanbod is in de meeste speciaalzaken nog beperkt. Genoeg reden voor de op deze winkels gerichte promotiecampagne 'Biologisch Overijssel, met oog voor detail'.Geïnteresseerde winkeliers kunnen zich voor de bijeenkomst op 31 mei aanstaande aanmelden bij Lasca ten Kate van Stichting Vriendelijke Keukens ([email protected]). Ook winkeliers die verhinderd zijn, maar wel aan willen haken bij de promotieactie kunnen dit langs deze weg kenbaar maken. Producenten die zeker willen zijn van vermelding in het inkoopboek, kunnen een e-mail sturen naar: [email protected].