Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Steeds meer biologische cosmetica voor mannen

Er is tegenwoordig ook steeds meer bio-cosmetica voor mannen verkrijgbaar. De afgelopen jaren hebben meer en meer merken hun assortiment uitgebreid met bio-verzorgingsproducten die uitsluitend voor mannen bedoeld zijn. Het wordt ook steeds meer gebruikt. In 1990 maakte slechts vier procent van de mannen regelmatig gebruik van gezichtsbehandelingen (onderzoek van L'Oreal), tegen 21 procent in 2001 en 38 procent volgens een recent onderzoek.



Onder de naam Biotherm Homme heeft L'Oreal de eerste producten voor mannen uitgebracht. Maar ook andere merken zitten niet stil. Denk bijvoorbeeld aan Absolution. Dit is een merk met bio-cosmeticaproducten voor mannen, ontwikkeld door Isabelle Carron. Zij biedt eenvoudige producten, die aangepast zijn aan de verschillende gemoedstoestanden van de huid. Het assortiment van Absolution bestaat uit biologische of wilde plantenextracten, mineralen en vitaminen.




Het merk 66°30 biedt een nieuwe benadering voor cosmetische bio-producten voor de man. De naam verwijst naar de hellingshoek van de aarde rond de zon. De producten respecteren volgens de producent zowel de menselijke huid als de natuur.




Ook WWM-World Wild Men is een voorbeeld van een bio-cosmeticamerk dat gericht is op mannen. De productiewijze heeft volgens de producent zo min mogelijk impact op het milieu.
Publicatiedatum: