Lidl zet in op biologische eieren
Biologica is verheugd over de deelname van de supermarkt. "Het is een goede zaak dat de Lidl meedoet. Daarmee laten ze hun klanten zien dat ze waarde hechten aan duurzame, diervriendelijke voedselproductie. En voor ons betekent het dat we veel nieuwe mensen bereiken met de campagne", aldus woordvoerder Jasper Vink.
Deelnemers aan Adopteer een Kip dragen bij aan het geluk van de kippen en aan de promotie van biologische landbouw in Nederland. Als dank ontvangen zij waardebonnen die zijn in te wisselen voor biologische eieren. De campagne zorgt voor meer afzetzekerheid voor biologische pluimveehouders.
De biologische speciaalzaken, waaronder ook biologische supers, doen al jarenlang mee aan Adopteer een Kip. Twee jaar geleden sloot Jumbo zich aan als eerste reguliere supermarktketen.
Uit de recent verschenen Monitor Duurzaam Voedsel 2010 blijkt dat biologische eieren zeer in trek zijn. De omzet groeide met 16,7 procent en het gemiddelde marktaandeel van biologische eieren bedraagt inmiddels 7,2 procent. Bijna 70 procent van de biologische eieren wordt verkocht in supermarkten, ruim 23 procent in speciaalzaken en zeven procent in de out of home sector en overige verkoopkanalen.