Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Anvil Knitwear initieert voorlichtingscampagne bio-katoenteelt in VS

Het Amerikaanse bedrijf Anvil Knitwear heeft een voorlichtingsprogramma over biologische katoenteelt aangekondigd. "Hoewel veel mensen het belang van biologische voeding erkennen, zien velen van hen niet in dat hun kledingkeuzes net zo belangrijk zijn. "Anvil ziet het als een uitdaging en een kans om iedereen voor te lichten over het belang van duurzaamheid en biologische landbouw in de kledingindustrie", vertelt Anthony Corsano, directeur van Anvil Knitwear.

Als onderdeel van de opleiding heeft Anvil nieuwe 'TrackMyT'-lesplannen ontwikkeld. TrackMyT toont de milieu-impact van een shirt van het zaadje tot aan de winkel. Het lesplan leert deelnemers op een leuke manier het belang van het kiezen voor biologisch.

Anvil heeft onlangs ook de campagne 'Double It!' gelanceerd. Dit is een initiatief om het binnenlandse areaal van biologisch katoen te verdubbelen, Anvil geeft traditionele katoenboeren hiervoor een financiƫle prikkel. Klik hier voor meer informatie over Double It!

Het bedrijf is een leider in de duurzame kledingindustrie met haar merken AnvilOrganic en AnvilSustainable. Het runt 's werelds zesde grootste biologische programma in de biologische textielproductie.





Publicatiedatum: