'Landelijke versdistributie in Nederland nog verbeteren'
Wessanen start 2011 goed: omzetstijging van 3,6 procent
De nettowinst bedroeg 4,5 miljoen euro, terwijl dit in het eerste kwartaal van 2010 nog op 4,8 miljoen euro lag.
Directeur Piet Hein Merckens licht de ontwikkelingen toe: "We richten ons sinds dit jaar meer op biologische voeding. In dit eerste kwartaal zijn tal van goede initiatieven gestart. Innovaties en 'brand activation' zoals Zonnature Biorythm en 'Allos Frucht Pur' zijn hier voorbeelden van. Onze merken Bjorg, Kallo, whole Earth en Zonnature blijven verder marktaandeel winnen. En onze centrale inkoopinspanningen beginnen ook vruchten af te werpen."
"Aan de andere kant zijn er op diverse gebieden en in verschillende bedrijven nog wel wat verbeterpunten, zoals de start van de landelijke distributie van verse producten in Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat we op de goede weg zitten en de komende jaren zal dit nog doorzetten."