Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Categoriedenken in plaats van merkdenken'

Foodprints en Arla Foods winnaars in Challenge Awards

Foodprints, onderdeel van Wessanen Benelux en leverancier van authentieke en biologische producten en merken binnen het retailkanaal, heeft op donderdag 21 april de Challenge Award 'category development traject Food' in de wacht gesleept. Een prijs voor projecten die een structurele bijdrage hebben geleverd aan het ontwikkelen van de categorie op de lange termijn in samenwerking met de handelspartner waarvan beide profiteren.

De Challenge Awards worden jaarlijks door Caracter Company, de expert in category management en trade marketing, uitgereikt. Awards waren te winnen in vier categorieën: category development traject Food, shopper activation Food, trade marketeer van het jaar en category manager van het jaar.

Foodprints was de 'Platinum' winnaar, Arla Foods is in deze categorie de 'Silver' winnaar geworden. Dit voor de introductie van biologische zuivel van Arla.


Susan Stas (C1000), Caroline van der Beek, Guus van Wouden en Koos Hoekstra (Foodprints)

Multidisciplinaire totaalaanpak

Foodprints was genomineerd met het project 'category review gezondheid' bij C1000. Dit project was erop gericht om de omzet en fair share van de categorie gezondheidsvoeding bij C1000 te verhogen. Door een multidisciplinaire totaalaanpak in combinatie met een intensieve samenwerking met C1000 is dit doel ruimschoots gerealiseerd.

Jury roemt 'categorie-denken'

De jury roemde de manier van samenwerken met de klant alsmede het 'categoriedenken' in plaats van het 'merkdenken'. Bovendien spraken de mooie indexen van boven de 130 voor zich, aldus de jury.

Paul Hilhorst, National Account Manager bij Foodprints, zegt in een toelichting: "We zijn er trots op dat ons werk wordt bekroond met deze prestigieuze prijs. Allereerst is deze prijs natuurlijk mede te danken aan de prettige samenwerking met C1000. In dergelijke trajecten is het belangrijk om de categorie voorop te stellen en niet te denken vanuit een merk. Hierbij is het belangrijk om goed te luisteren naar de wensen van de retailer. Als je er samen voor kunt zorgen dat de categorie groeit, gaat je merk hier vanzelf in mee. Momenteel werken we binnen Foodprints hard aan een categorieplan voor biologisch aanbod binnen de retail. Deze prijs geeft ons de bevestiging dat we op de goede weg zitten."
Publicatiedatum: