De campagne heeft als doel de kennis over Franse kazen te vergroten bij de Nederlandse consumenten, journalisten, bloggers en professionals. Op deze site kunnen de bezoekers de verscheidenheid aan Franse kazen ontdekken. De website biedt verschillende mogelijkheden om deze doelstelling te bereiken. Liefhebbers van kaas kunnen op de website onder andere informatie vinden over de verschillende kazen en kaasfamilies, de herkomstbenamingen en bereidingswijze. Ook kunnen ze er recepten vinden waarin Franse kazen de hoofdrol spelen. Het is een interactieve site met een wedstrijd waarin de bezoekers hun kaaskennis kunnen testen.
Kazen met een gezicht
Frankrijk heeft meer dan 1000 verschillende kazen. Voor een consument is het bijna onmogelijk om ze allemaal te kennen. De ene kaas is bekender dan de andere. Om de communicatie te vergemakkelijken hebben de CNIEL en FranceAgriMer daarom in ieder land een gezicht gegeven aan de vier meest bekende kazen. In Nederland zijn dat Brie, Camembert, Emmental en Blauwe geaderde kazen, deze zijn vertegenwoordigd door de volgende vier personages:- Karin Brie
- Petra Camembert
- Johan Emmental
- Frits Bleu
Deze vier personages zijn ook op de site gebruikt zodat de consument zich op een ludieke manier kan identificeren met hun favoriete kazen.
Behalve de website die nu online is, bestaat er ook een Facebookpagina waar liefhebbers elkaar kunnen ontmoeten en ervaringen kunnen uitwisselen. Op de website van Vive le Fromage bevindt zich een link naar de Facebookpagina.
Voor meer informatie: www.vivelefromage.nl