

Organic India
De producent van Tulsi thee, kruiden en gewassen, Organic India, werkt duurzaam samen met de lokale boerenbevolking. Als een boerenfamilie zich bij de organisatie aansluit wordt men altijd eerst opgeleid om biologisch-dynamisch de gewassen te kunnen verbouwen. Organic India betaalt vervolgens een eerlijke prijs voor de oogst.
Acht verschillende smaken
Verolme Organics importeert thans acht van de negentien varianten. "We hebben om te starten de best verkochte uitgekozen: Tulsi Original (pure Tulsi thee), Tulsi Chai Masala, Tulsi Groene thee, Tulsi Jasmijn, Tulsi Munt, Tulsi Gember, Tulsi Kamille en Tulsi Rozen. Elke Tulsi thee is voor 100 procent biologisch."Hij zet de thee af in de Benelux. Vooral in België is er al veel vraag naar, voor de distributie in ons buurland werkt hij samen met het familiebedrijf Mannavita. "Het gaat erg goed in België." Anthony geeft in de Belgische winkels zelf ook regelmatig proeverijen tijdens 'opendeurdagen'. "Dan worden mensen op een directe wijze verleid om het eens te proberen." Tulsi thee ligt in totaal al in zo’n honderdveertig winkels, maar ook in wellness centra, yogascholen, therapeuten en natuurlijk in de horeca. Café Brasserie Dudok en Rotown in Rotterdam serveren Tulsi thee, bijvoorbeeld ook bij de High Tea. "Dat is mooi om te zien, dan zit de helft van de mensen lekker ontspannen van een kopje Tulsi thee te genieten."

Nederland nog uitdaging
Anthony erkent dat het in Nederland nog een uitdaging is. Hij zoekt nog naar samenwerking met een Nederlandse distributeur. "Dat zal spoedig goed komen, als Tulsi ook in Nederland geen onbekend woord meer is en men het heerlijke geheim van Tulsi thee heeft ontdekt."De thee wordt bewust niet als gezondheidsproduct op de markt gezet. Anthony benadrukt in de communicatie eerder de ontspannende eigenschappen dan de medicinale kant van Tulsi thee. Toch is deze kant ruimschoots wetenschappelijk onderbouwd en zijn er wel duidelijke resultaten te melden. "Zo e-mailde een klant me een tijdje geleden dat zij en haar man geen cholesterol- en bloeddruk medicijnen meer hoeven te gebruiken na drie maanden Tulsi thee te hebben gedronken."
Over het algemeen zijn de reacties erg positief. "Ik merk dat mond-tot-mondreclame veel bijdraagt aan het succes. Zo worden onze enthousiaste klanten eigenlijk meteen onze beste vertegenwoordigers. Iedere keer als ik dat zie gebeuren, weet ik dat onze duurzame keten nog steeds intact is en voel ik mij erg dankbaar!"
Voor meer informatie:
Anthony Verolme
Verolme Organics
Klinket 5
4691 DJ Tholen
088 700 0000
[email protected]
www.verolme.eu