Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Directeur pleit voor oprechte en integere concurrentie
"Jeremy Deacon: "Het gaat hartstikke goed met Natudis"
Tholen - "Het gaat hartstikke goed met Natudis", dat klinkt na de berichtgeving van de afgelopen weken misschien wat raar uit de mond van Jeremy Deacon, directeur van Wessanen Benelux en Natudis. De gevolgen van het overstappen van diverse franchisers zijn volgens hem niet heel groot. "Ik houd mijn armen wagenwijd open om de vertrekkende winkeliers terug te verwelkomen als klant. Want ook de winkeliers die overstappen, blijven klant van ons. Zij zullen nog steeds producten van onze merken willen verkopen."
De supermarktketens hebben volgens Jeremy nog het meeste voordeel van de negatieve pers. "Ik heb het behoorlijk zwaar te verduren gehad de afgelopen week. Wij focussen ons echter op het uitdragen van de positieve boodschap. Concurrentie is prima, het is zoals het is, het houdt de branche scherp. Maar ik pleit wel voor oprechtheid hierin, dat past in deze branche. Wij willen integriteit uitstralen."
Natudis hanteert een heel expliciete strategie om biologische producten van de teler naar de consument te brengen. Dit doet de distributeur onder meer met uitgebreide merkencommunicatie en consumentengerichte promotiecampagnes. "De 'Little green bag' is daar een goed voorbeeld van. Dit is allemaal niet zo eenvoudig te realiseren als men soms denkt."
Natudis is druk met de verdere formule-ontwikkeling. Doordat Natudis met drie samenwerkingsvormen werkt, heeft de distributeur veel klanten in Nederland. "Met het Natuurwinkel-concept zijn we heel blij. Komende maand opent een nieuwe Natuurwinkel in Huizen en ik verwacht dat er binnen een jaar tussen de 25 en 30 Natuurwinkels zullen zijn", Jeremy voegt toe dat Natudis hier gestaag mee door zal gaan, er liggen volgens hem nog veel kansen.
De afgelopen week is de derde GooodyFooods geopend, dit keer in Almere. Deze toegankelijke biologische supermarkt ziet Jeremy dan ook duidelijk als een positieve ontwikkeling. "We spreken hiermee een heel andere doelgroep aan, bereiken steeds meer de mainstream-consument."
Verder is Natudis volgens hem graag promo-partner van winkeliers. "Deze extra dienstverlening wordt vaak als vanzelfsprekend gezien. Dit doen we ook om de branche te ondersteunen, dat vergeet men nog wel eens." Jeremy besluit door te benadrukken dat Natudis een echte totaalleverancier is. "Wij kunnen met Kroon van Den Helder tot en met Maastricht bedrijven voorzien van versproducten. Als je het mij dus vraagt, zijn wij de echte totaalleverancier."