Jeremy Deacon, Managing Director van Wessanen Benelux, zegt in een toelichting: "Met de moderne en op kwaliteit, smaak en vers gerichte GooodyFooods-winkels willen we een breed publiek bereiken dat prijs stelt op gezonde, duurzame en vooral lekkere producten. GooodyFooods biedt naast een breed assortiment van biologische verswaren en kruidenierswaren ook een uitgebreide keuze aan biologische kant-en-klaar delicatessen, kazen, vlees en wijnen. Almere is een groot verzorgingsgebied met nog volop ruimte voor de afzet van biologische producten. Het komende jaar verwachten we meer GooodyFooods-winkels te openen, verspreid door heel Nederland. We streven naar een landelijke dekking binnen twee jaar."
Snelgroeiende markt
Ondanks de economische crisis is de markt voor biologische voeding in Nederland het afgelopen jaar met circa tien procent gegroeid. De investering van Wessanen Benelux in GooodyFooods past in de strategie van Wessanen om uit te groeien tot marktleider op de Europese markt voor biologische voeding. Ook wil Wessanen de markt voor biologische voeding als geheel laten groeien door nieuwe doelgroepen aan te trekken.'Parttime' biologische consumenten
GooodyFooods mikt op de groeiende groep mensen die bewust omgaat met voeding, maar geen concessies wil doen aan smaak, kwaliteit of productuitstraling. De klant weet zeker dat wat hij bij GooodyFooods koopt, goed is in de breedste zin van het woord: gegarandeerd biologisch, waar mogelijk fairtrade en zoveel mogelijk van dichtbij. En in een winkelomgeving waarin boodschappen doen vooral ook leuk en inspirerend is.Naast de GooodyFooods-formule voor 'parttime' biologische consumenten zal Wessanen Benelux blijven investeren in uitbreiding en modernisering van de eigen franchiseketen Natuurwinkel, die zich richt op de 'fulltime' biologische consument. Ook blijft Wessanen Benelux zich als leverancier van biologische producten inzetten op versterking van de samenwerking met zelfstandige speciaalzaken en het traditionele supermarktkanaal.