Over Eco-Concepts
De omzetgroei in BioWare-artikelen over 2009 en 2010 laat al zien dat de markt steeds meer op zoek is naar duurzame oplossingen voor disposables. Daarnaast was er de toenemende vraag naar aanvullende artikelen. Eigenaar Frans van Hettema ging daarop in 2010 op zoek naar mogelijkheden om aan deze klantvraag te voldoen. "Onze uitbreiding is geheel vanuit de marktbehoefte gekomen. Onze klanten vroegen ons steeds vaker naar onder andere duurzame reinigingsmiddelen, papierwaren en palmbladartikelen", aldus Frans van Hettema."Het is voor ons echt een uitdaging geweest om een nieuw en hoogwaardig assortiment samen te stellen, maar we zijn erg trots op het resultaat. We durven te zeggen dat we op dit moment in Nederland als groothandel het meest duurzame en 'groene' assortiment op het internet hebben. We kunnen onze klanten inmiddels een breed assortiment bio-bekers als ook biologische suiker- en melkstaafjes bieden van verschillende fabrikanten en daarbij ook het drukwerk verzorgen. Verder bieden we het gehele assortiment van de Satino Black hygiƫne papier waarbij nieuwe klanten gratis de innovatieve dispensers ontvangen. Duurzame reinigingsmiddelen van Greenbubble en een ruim assortiment palmblad artikelen maken het plaatje compleet."
De website BioWare.nl blijft gewoon bestaan, maar dat de shopfunctionaliteit en distributie van de BioWare-artikelen overgeplaatst is naar Eco-Concepts. "Onze bestaande BioWare-klanten kunnen voor alle informatie nog gewoon terecht op de website van BioWare, maar worden bij de keuze van de webwinkel naar de website van Eco-Concepts geleid om hun bestellingen te plaatsen. Wij hebben er overigens voor gekozen om het grotere assortiment onder te brengen in Eco-Concepts omdat BioWare.nl een bestaand merk van duurzame disposables is. Daarom willen we deze website exclusief voor BioWare-informatie beschikbaar houden."
Met de komst van de nieuwe webwinkel en de uitbreiding van het assortiment is de missie zeker nog niet voltooid. Eco-Concepts zal ook in 2011 op zoek gaan naar verdere verrijking van het assortiment duurzame artikelen. Hierbij zal voortdurend de klantvraag worden getoetst.