Veel van de winkeliers die overstappen zijn aangesloten bij de inkoopcöoperatie Beyond Bio. De winkeliers strijden daarin samen voor een betere concurrentiepositie. "Voor ons is dit natuurlijk geen verrassende ontwikkeling. We zijn al maanden in gesprek via Beyond Bio. Daardoor weten we exact welke winkeliers wel of niet enthousiast zijn over onze plannen", reageert Erik-Jan.

Erik-Jan verwacht zelfs dat het niet bij deze veertig zal blijven. "Het worden er waarschijnlijk nog een paar meer. We gaan met elkaar naar iets nieuws. De formule krijgt steeds beter vorm. Ook op het huismerk krijgen we enthousiaste reacties. De aantrekkingskracht van EkoPlaza groeit."
Voor de speciaalzaak is deze ontwikkeling volgens Erik-Jan een goede stap. "Als er niks zou gebeuren, zou de klant toch ergens anders heen zijn gegaan." Over het prijsbeleid is hij duidelijk. "Er moeten keuzes gemaakt worden, alleen dan kunnen we concurrerende prijzen realiseren. Met Beyond Bio gaan we voor nette prijzen om samen de markt verder te brengen."