
Een onafhankelijke leverancier van biologisch voedsel verwijt de supermarkt dat de nieuwste campagne inbreuk maakt op haar intellectuele eigendom. 'Organic Marketing Australia', handelt namelijk onder de naam 'Honest to Goodness'. Matt Ward is dit bedrijf dertig jaar geleden gestart en de retailer, groothandel en online handelaar heeft nu ongeveer dertig medewerkers in dienst.
Hij stuurde een brief naar Woolworths om bezwaar te maken tegen het gebruik van de zin. Tot op heden heeft het bedrijf hier nog niet op gereageerd. "Ik kan er met mijn hoofd niet bij, het lijkt wel of ze niet eens op internet gezocht hebben. Mijn bedrijf is niet groot, maar ook niet onbelangrijk. Dit raakt mij zeer persoonlijk. Woolworths is tegenpool van mijn bedrijf, dat trots, onafhankelijk en totaal biologisch is."
Woolworths ontkent de aantijgingen. Zij betoogt dat het Honest to Goodness een veelgebruikte term is, die vrij kan worden gebruikt. "Het past goed bij de familiemaaltijden van Margaret Fulton. We zullen met de betrokken partijen blijven samenwerken om deze zaak op te lossen", aldus de woordvoerster.