Voor de brouwerij blijven de verkopen per verhandelende winkel stijgen. Ook is er sprake van een continue distributie-uitbreiding, zowel binnen het horecakanaal als in de retail. Voor het eerste kwartaal van 2011 verwacht De Leckere dan ook een verdere omzetgroei in lijn met de resultaten van 2010.
Promoties
Om de groei te ondersteunen heeft De Leckere dit jaar diverse consumentenpromoties gepland in de horeca en retail. Zo komen er voor horeca drie kwartaalacties die elk één bier als thema hebben.Witbier
Te beginnen met witbier. Vanaf april houdt De Leckere een grootscheepse horeca-actie voor haar Witte Vrouwen-witbier. Gedurende drie maanden staat dit bier in het zonnetje met aanbiedingen, promomateriaal en een speciaal ontwikkeld witbierglas.Het glas zal alleen tijdens de actieperiode verkrijgbaar zijn en is daarmee een collectorsitem. Gedurende de actieperiode, die loopt van vrijdag 1 april tot en met donderdag 30 juni, geldt voor de handel de inkoopconditie vijf plus één gratis.
De brouwerij
Brouwerij De Leckere is naar eigen zeggen de eerste, honderd procent biologische speciaalbierbrouwerij in Nederland en is opgericht in 1997 in Utrecht. Ze gebruikt alleen de beste, gecontroleerd biologische grondstoffen die duurzaam zijn verbouwd, zonder gebruik van kunstmest en pesticiden. De bieren zijn verkrijgbaar in fles en fust.Bron: Proostmagazine