Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jaaromzet met 7 procent toegenomen

Ook bij Whole Foods blijven bio-voedselverkopen stijgen

Ook in tijden van recessie groeien de verkopen van Whole Foods jaar op jaar. Dit bewijst dus het tegendeel van een 'conventionele wijsheid', dat consumenten het beste in hun uitgaven kunnen snijden door minder dure goederen te kopen.

De klanten blijken bereid om een dollar extra te besteden aan hun tomaten en zelfs het dubbele te willen betalen voor hun melk.

Whole Foods Co-op heeft in 2010 haar veertigste verjaardag gevierd met een zeven procent hogere jaaromzet. Whole Foods bouwt hiermee voort op de vijf procent groei in 2009 en tien procent in 2008.

Ook de 'National Cooperative Growers Association' meldt een verkooptoename van zeven procent tot meer dan 1,3 miljard dollar. Zij vertegenwoordigen landelijk 117 leden.

"Consumenten die gewijd zijn aan bio-levensmiddelen blijven de verkoopcijfers stimuleren", zegt Chris von Rabenau van de 'Association'. "Reguliere consumenten gaan vaak naar de gewone supermarkt, zij zijn niet bereid om hogere prijzen te betalen."