Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Drogisterij blijft belangrijkste verkooppunt

Duitsland: omzet natuurlijke cosmetica-markt met 11% gestegen

De omzet voor gecertificeerde natuurlijke cosmetica is het afgelopen jaar op de Duitse markt met 11 procent naar 795 miljoen euro gestegen. Dit maakte Elfriede Dambacher van 'Naturkosmetik Konzepte' bekend op de Vivaness. Het marktaandeel is hiermee van 5,9 procent (2009) naar 6,2 procent gestegen.


De stand van het Duitse Naturkosmetic I+M op de Vivaness

Samen met de onderzoeksinstituten SymphonieIRI Group en Gesellschaft für Konsumforschung GfK, heeft Elfriede Dambacher een gedetailleerde trendanalyse uitgevoerd. De groei heeft voornamelijk plaatsgevonden in de drogisterijen, het aandeel groeide met vier procent naar een marktaandeel van 35 procent. Terwijl ook in parfumerieën en warenhuizen de omzet groeide, bleef de omzet in apotheken stabiel. In alle andere verkoopkanalen, zoals in de natuurwinkels, werd een lichte daling opgetekend.

De volledige analyse van de markt zal in maart beschikbaar zijn in het Naturkosmetik Jahrbuch 2011.