Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Bio-fabrikanten vinden design eng woord'

Om nieuwe doelgroepen aan te spreken, zal de biologische sector niet alleen naar de inhoud van de producten moeten kijken, maar ook over het uiterlijk na moeten denken. Schrijver Oliver Herwig die de BioFach bezocht heeft, is echter van mening dat veel fabrikanten het woord 'design' maar eng vinden.

"Zij vrezen dat een nieuw ontwerp van de verpakking hen klanten zal kosten en dat zij zo hun identiteit kunnen verliezen", aldus de schrijver.

Bio is chic, al valt dit uit de verpakking vaak niet op te maken. Vaak staat op de verpakking enkel wat erin zit en er wordt niet veel kleur gebruikt. Op het plaatje een speciaal voor het Berlijnse agentschap 'Schein' ontworpen 'typisch bio-label':



Een te opvallend en modern design roept volgens veel biologische producenten wantrouwen en scepsis op bij de consument. Het past niet bij biologisch. Toch vragen veel producenten zich inmiddels af hoe zij nieuwe klanten kunnen winnen door hun verpakking te vernieuwen en toch trouw te blijven aan jezelf.

Volgens Susanne Schöning, oprichtster van 'Zwergenwiese' blijft het bij biologische producten toch meer draaien om de boodschap achter het product, dan de manier waarop het product gepresenteerd wordt.