
De laatste vijf jaar merkt Bonvita dat er een duidelijke vraag is naar niet enkel biologische chocolade, maar ook Fairtrade chocolade. Steeds meer producten in het assortiment van Bonvita voldoen hieraan. "We merken dat het Max Havelaar-logo consumenten nog meer aanspreekt dan het Eko-logo: het is concreter en voorziet in de vraag naar sociaal verantwoord consumeren", vertelt Ton de Haan.
Naar aanleiding van vragen uit de markt, heeft Bonvita hier een drietal jaar geleden nog twee productsoorten aan toegevoegd, namelijk glutenvrij en lactosevrij. Inmiddels zijn alle rijstwafels, candybars en tabletten van Bonvita zijn glutenvrij. Drie soorten rijstwafels, drie soorten candybars en alle tabletten (tien verschillende soorten ) zijn daarbij ook nog eens lactosevrij.

"Het unieke van de lactosevrije chocolade van Bonvita is het feit dat wij er in zijn geslaagd om een melkchocolade te produceren waarbij de (koe)melk is vervangen door een (rijste)melk. Zowel de koemelk als de rijstemelk worden in de productie uiteraard in poedervorm toegediend. Daarmee is Bonvita uniek in de chocolademarkt en daarmee bieden wij ook de veganisten een heerlijke chocolade artikelen aan. Want deze consumenten zijn op zoek naar 100% plantaardige producten. De komende jaren gaan we met behulp van dit concept steeds meer producten op de markt brengen."
Voor meer informatie:
Ton de Haan
Bonvita B.V.
Newtonstraat 7
4004 KD Tiel
0344 639300
www.bonvita.com