
"De doelstelling was om de beurs dit jaar verder te laten groeien en dat is gelukt. We wilden de trend van vorig jaar bevestigen." Dit jaar waren er zo'n negentig standhouder, terwijl dit vorig jaar nog op 65 lag.

Matthias spreekt over erg geïnteresseerd publiek en velen van hem hebben volgens hem een duurzame levensstijl. Er werden veel vragen gesteld die geduldig door de standhouders beantwoord zijn. Dat is ook de essentie van de beurs, die honderd procent consumentengericht is. "De consument is de laatste jaren aangespoord om groener te leven, maar velen wisten niet hoe. Daar dient deze beurs voor, we willen op de Ecopop een breed gamma aan biologische producten tonen aan het Belgische publiek."

Eco Snooze met dekbedden en kussens van alpacawol
Omdat de biologische sector in België nog vrij jong is, is er bij het publiek nog niet veel bekend over de mogelijkheden. Ook beschikken veel bedrijven over onvoldoende budget om veel aan promotie te doen. Ecopop geeft hen een platform om dat op een gerichte wijze te doen en de groeiende groep consumenten die gaat voor een groener leven te bereiken.

Les saveurs d'Antan uit Luxemburg
Tot de standhouders behoorden dit jaar ook een aantal Nederlandse bedrijven, waaronder WatMooi, De Traay en Ellen Willink. "Deze zijn ook volgend jaar zeker welkom, evenals andere geïnteresseerde Nederlandse bedrijven." Matthias verwacht volgend jaar nog meer standhouders. "Daar heb ik alle vertrouwen in. Er waren nu al verschillende bedrijven die aangaven dat we een jaartje te vroeg voor ze kwamen. Zij zullen volgend jaar van de partij zijn."
Voor meer informatie:
Matthias Lievens
Twice
Westlaan 159
8800 Roeselare
[email protected]
www.ecopop.be