In drie jaar tijd heeft Coca Cola 43 miljoen dollar geïnvesteerd in Honest Tea, waardoor de verkoop van de thee omhoog is geschoten. De biologische thee is inmiddels bij een groot aantal verkooppunten in de VS verkrijgbaar.
"Ik ben vanuit mijn huis met een aantal thermoskannen begonnen, inmiddels hebben we een nationaal bereik. Ik wil graag nog wat stappen maken", aldus Seth Goldman, die samen met zijn docent aan Yale Barry Nalebuff Honest Tea heeft opgericht.

"Toen we besloten om Coca Cola te laten investeren, was de verwachting dat zij een belang zouden verwerven. Alleen omdat ze de mogelijkheid hebben om het bedrijf over te nemen, wil niet zeggen dat wij daar op ingaan", reageert Seth op de overnameberichten.
"Honest Tea is een groeiend bedrijf en past goed bij Coca Cola, het zou dus een goede aankoop zijn", vertelt Garima Goel Lal van Mintel International. De kant-en-klare theecategorie is al een succesvolle gok gebleken voor Coca Cola, gekeken naar de dubbelcijferige groei in het derde kwartaal.