Op het moment dat heel Nederland hun vele goede voornemens voor het jaar 2011 probeert waar te maken, opent de webshop Good by Nature haar virtuele deuren. Good by Nature heeft de ambitie om binnen een jaar uit te groeien tot de autoriteit op het gebied van natuurlijke lichaamsverzorging en wil dat doen met een selectief en onderscheidend assortiment natuurlijke verzorgingsproducten.
Om te kunnen garanderen dat alle producten in de shop van Good by Nature puur natuur en van hoge kwaliteit zijn, moeten deze voldoen aan de strikte eisen van ofwel het BDIH-keurmerk ofwel het Nature-keurmerk. Beide keurmerken stellen hoge kwaliteitseisen aan fabrikanten op het gebied van natuurverzorging voordat deze hun producten van het keurmerk mogen voorzien.
Bio is de trend
Mensen worden steeds bewuster van het effect van het gebruik van alle schadelijke chemicaliƫn en synthetische stoffen in het dagelijks leven. In een tijd waar biologische producten een steeds groter marktaandeel verwerven, vindt oprichter van good by Nature Robert Valentine dat het tijd is de aandacht te verleggen naar de overige schadelijke bronnen voor ons lichaam."Je ziet dat mensen vooral op het gebied van voeding steeds bewuster worden van wat gezond is voor hun lichaam. De biologische voedingsproducten zijn populair en winnen snel marktaandeel ten aanzien van niet-biologisch eten. Mensen zijn steeds meer bezig met de gezondheid van henzelf, hun kinderen en het milieu. Goed voor je lijf zorgen is de trend, maar men vergeet op dit moment om verder te kijken dan alleen datgene wat we in ons mond stoppen. De bodylotion, shampoo en scheerschuim die we dagelijks op ons lichaam smeren trekt via onze huid, ook diep het lichaam binnen en kan net zo schadelijk zijn als ongezond eten. In feite zou je kunnen stellen dat verzorgingsproducten die je niet zou durven eten, ook niet op je huid zo moeten durven smeren."
Producten voor de veeleisende doelgroep
Naast de bekende natuurverzorging merken zoals Weleda en Lavera zal Good by Nature innovatieve en specialistische merken introduceren op de Nederlandse markt. Zo start de webshop vanaf het begin af aan al met de merken Bellybutton en Khadi. Bellybutton heeft een klein assortiment speciaal voor moeder en kind. Met producten die volledig zijn afgestemd op pasgeborenen, maar bijvoorbeeld ook zalf waarmee zwangerschapsstriemen tegengegaan kunnen worden. Khadi is vooral voor mensen met een getinte of donkere huid erg geschikt. Beide merken zijn een perfecte aanvulling op het brede assortiment van merken en maken het assortiment van Good by Nature compleet.Iedereen die na Blue Monday moeite heeft de moed erin te houden om zijn gezonde voornemens waar te maken kan het nog goed maken door naar hartenlust te gaan shoppen op www.goodbynature.nl.