Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

België: Publiekscampange brengt labels Biogarantie & Ecogarantie onder de aandacht

Vanaf vrijdag 21 januari loopt in Metro een gloednieuwe campagne over de beide Belgische bio-labels Biogarantie en Ecogarantie. Met deze publiekscampagne brengt BioForum de logo's opnieuw onder de aandacht van het grote publiek en focust meteen op de vernieuwing die het Biogarantie- en Ecogarantielastenboek ondergaat.
 
Vanaf voorjaar 2011, staan Biogarantie en Ecogarantie immers niet alleen voor gecertificeerde biologische voeding of voor ecologisch verantwoorde schoonmaakmiddelen. Voortaan dienen producten met Biogarantie of Ecogarantie ook te voldoen aan een aantal bijkomende eisen op sociaal, economisch en ecologisch vlak.
 
Biologische producten zijn steeds meer 'bon ton'; ze staan voor smaakvol, gezond en milieuvriendelijk genieten. Maar alles kan beter. Ook biologische voeding wordt verpakt, soms vervoerd over lange afstanden, tegen (te) scherpe prijs aangekocht...
 
Biogarantie hanteert strenge normen voor de biologische certificering van voedingsproducten. Het volgt de wettelijke regelgeving voor bioproducten en legt bovendien bijkomende eisen op op sociaal, economisch en ecologisch vlak. Zodat bio met Biogarantie een streepje voor heeft.
 
Ook voor ecologische schoonmaakmiddelen en cosmetica is er in Belgiƫ een streng maar rechtvaardig label: Ecogarantie. De productieregels die een strikt ecologisch verantwoord product moeten garanderen blijven ongewijzigd, maar worden nu, net als bij Biogarantie, aangevuld met aandacht voor de sociale, economische en ecologische impact.
 
Bron: BioForum Vlaanderen

 
Publicatiedatum: