Tijdens de campagne kunnen klanten van Hoogvliet zes Nature & More postzegels verzamelen (te vinden op biologische groenten en fruit) en die vervolgens plakken op een speciale spaarkaart. Wanneer een volle kaart naar Nature & More wordt opgestuurd, ontvangen de klanten een vogelvoederset van Vogelbescherming Nederland.
Onderzoek
Brits onderzoek heeft aangetoond dat de biodiversiteit op biologische landbouwbedrijven rijker is dan op vergelijkbare andere boerderijen. Er leven meer soorten dieren en planten. Dat is ook niet verwonderlijk omdat de biologische boer samenwerkt met de natuur en geen gebruik maakt van chemische middelen, wat weer tot minder insecten en planten leidt. Biologische boeren en telers kijken op een andere manier naar de natuur en maken liever -en dankbaar- gebruik van insectenetende vogels.Unieke campagne
De 'vogels houden van biologisch' campagne is uniek omdat het verder gaat dan een simpele spaaractie. Met de vogelvoederset worden consumenten in staat gesteld om zelf actie te ondernemen door het voeren van de vogels.Ed van Venrooij, woordvoerder van Hoogvliet is zeer te spreken over de campagne. "Eén van de merkwaarden van Hoogvliet supermarkten is: Hoogvliet is goed voor mens en milieu. Dierenwelzijn speelt hier een enorm belangrijke rol. Met deze spaaractie kunnen onze klanten een bijdrage leveren aan het welzijn van vogels in hun eigen omgeving en daar werken wij graag aan mee."
Martijn Overbeeke van Vogelbescherming Nederland is ook gelukkig met de actie. "Met deze campagne bereiken wij enorm veel mensen die nog niet op de hoogte zijn van onze activiteiten. Dat is goed voor ons en voor de vogels."
Michaël Wilde, Marketing & Communicatie Manager bij Nature & More is vooral erg tevreden over de samenwerking tussen Vogelbescherming, Hoogvliet en Nature & More: "Deze campagne is een prachtig voorbeeld van hoe verschillende organisaties elkaar kunnen versterken, alle partijen hebben hier baat bij en dat is niet alleen mooi maar ook zeer belangrijk als je iets wil bereiken."
Er zit ook een interactief element aan de campagne. Wilde legt uit: "Wij roepen alle ontvangers van de vogelvoederset op om de vogeltjes te fotograferen en de foto’s vervolgens naar ons te sturen. Deze plaatsen wij op de Nature & More website en op de Nature & More Facebook pagina en zo maken wij er BV'tjes (bekende vogeltjes) van."
Klik hier om de spaarkaart te bekijken.