Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Groei bio-levensmiddelenmarkt stagneert

VS: biologische haarverzorging en huidverzorging wint terrein

Ondanks het feit dat het aantal consumenten dat biologische levensmiddelen koopt het afgelopen jaar gestagneerd is, blijkt uit nieuwe gegevens dat biologische cosmetica juist terrein wint.

Het percentage Amerikaanse consumenten dat biologische persoonlijke verzorgings- en cosmeticaproducten kocht, lag de afgelopen jaren nog vrij laag. Dit terwijl de biologische levensmiddelenindustrie de laatste paar jaar gestaag is blijven groeien. Volgens marktonderzoeksbureau TABS is hier echter verandering in gekomen en waren de huid- en haarverzorgingsproducten in 2010 de enige twee categorieën die een gestage toename vertoonden.

Het bureau meldt dat de huidverzorgingsomzet tussen december 2009 en januari 2011 met 0,7 procent is gestegen.

"We zien nog steeds veel misleidende berichten dat het aantal consumenten dat biologische producten groeit, ons onderzoek ondersteunt deze conclusie niet", vertelt Kurt Jetta, voorzitter van TABS.