Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aandeel naar 75% gestegen

Bezoeker Openluchtmuseum stelt biologisch eten op prijs

De omzet van de zakelijke markt van het Nederlands Openluchtmuseum is in 2010 met 8 procent gestegen. Financieel gezien heeft het Openluchtmuseum een goed jaar achter de rug. En dat terwijl het aantal daggasten daalde. In 2010 bezochten in totaal 440.000 mensen het Nederlands Openluchtmuseum. In 2009 waren dat er nog 461.000. De daling van het aantal bezoekers heeft vooral met het slechte weer in augustus en het WK voetbal te maken.
 

Groei zakelijke markt

Opvallend is dat de zakelijke markt daarentegen in 2010 is gegroeid. In totaal mocht het Openluchtmuseum 89.000 bezoekers in groepsverband verwelkomen.
 

Duurzaam en biologisch

De bezoeker heeft aangeven dat duurzaam en biologisch eten op prijs te stellen. Het Nederlands Openluchtmuseum heeft daarom haar beleid daarop gericht. Zo is in de inkoop van deze producten het aandeel in 2010 met 15 procent gestegen naar een totaal van 75 procent.
 

Vernieuwd aanbod

In 2011 rekent het Nederlands Openluchtmuseum erop dat de positieve tendens van afgelopen jaar door zet. Het museum heeft een vernieuwd aanbod van lunch- en dinerarrangementen. Daarnaast kan het museum ook enkele nieuwe activiteiten aanbieden.

Bron: High Profile
Publicatiedatum: