Dubbelslag voor Eosta op AGF-debat
De jury van de AGF Innovatieprijs was onder de indruk van de consistente wijze waarop Eosta duurzaamheid heeft doorgevoerd in haar bedrijfsstrategie. De twee andere genomineerden zijn Sensational Flavours van Rijk Zwaan en het project Fresh Corridor. Eosta kreeg de prijs overhandigd van juryvoorzitter Cees den Hollander, tevens voorzitter van Frugi Venta.
De beslissing was een close finish die uitviel in het voordeel van Eosta. De jury waardeert Eosta vanwege de uitstekende inspanningen om de teler zichtbaar te maken op ieder product en noemde de wijze waarop Eosta dit doet uniek en zeer sterk. "We voelen ons zeer vereerd met deze onderscheiding", aldus Volkert Engelsman.
Commercieel directeur Gert Kögeler verwoordde dat als volgt: "Eosta heeft een sterke groei doorgemaakte en is goed vertegenwoordigd in diverse landen en segmenten zoals natuurvoedingswinkels en supermarkten. Die groei is het bewijs dat onze bedrijfsstrategie goed is."
Volker Engelsman, directeur van Eosta, is na afloop van het debat uitgeroepen tot AGF Man van het Jaar 2010. Hij kreeg deze onderscheiding vanwege de wijze waarop hij duurzaamheid op de kaart heeft gezet middels de Bedrijfsstrategie van Eosta. Volkert Engelsman benadrukt echter keer op keer dat dat niet alleen zijn verdienste is, maar van het totale team van 75 medewerkers.